"Tradiční švýcarští výrobci hodinek jako Swatch a Tissot válku s chytrými hodinkami prohrávají," píše Strategy Analytics na svém webu. Apple Watch je podle ní lepší produkt a oslovuje mladší zákazníky, kteří si čím dál více přejí nosit na ruce digitální hodinky. Společnostem Swatch, Tissot, TAG Heuer a dalším podle ní tiká čas.
Pokud by se srovnával obrat, má Švýcarsko před Applem stále ještě náskok, protože luxusní hodinky tamní výroby se v současnosti celosvětově dobře prodávají. Číslo za loňský rok sice ještě není k dispozici, ale podle odhadů by mělo převýšit hranici v přepočtu 20 miliard eur (500 miliard korun). V roce 2018 vyvezli švýcarští hodináři strojky za 19,8 miliardy eur.
Apple pak vykázal v oblasti takzvaných wearables (nositelné elektroniky) za rok 2019 tržby v přepočtu 24,7 miliardy eur. Mezi wearables ale spadají i jiné výrobky, jako jsou oblíbená bezdrátová sluchátka AirPods nebo hlasový asistent HomePod, připomíná DPA.