Menu Zavřít

Ve stopách Alzy. Český Mailstep slibuje doručení večerního nákupu od brzkých ranních hodin, pomůžou mu s tím Zásilkovna, PPL i GLS

Včera
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Mailstep
  • Česká logisticko-technologická společnost Mailstep spouští novou službu, v rámci které slibuje doručení večer objednaného zboží již během následujícího dne
  • Aby zákazník svůj balíček mohl dostat již od brzkých ranních hodin, musí jej ve vybraných internetových obchodech objednat nejpozději do půl osmé večer
  • Dosud na českém trhu podobnou službu provozovala pouze Alza. Ta však má „deadline“ uskutečnění objednávky posunut až do půlnoci

Zákazníci Alzy jsou na to již nějakou chvíli zvyklí. Pokud si člověk stihne na jejím e-shopu něco objednat ještě před půlnocí, bude to mít ve „svém“ AlzaBoxu hned druhý den do osmi hodin ráno. Loni v létě společnost tuto službu rozšířila na celé území Česka, přičemž až dosud ji v daném ohledu nikdo nenapodobil. Nyní však pomyslnou rukavici zvedá jako první český Mailstep.

Pražská firma, která vznikla před dlouhými 30 lety na popud podnikatele Jana Rozlivky, za tímto účelem navázala spolupráci s dalšími specialisty na takzvanou logistiku poslední míle, jmenovitě společnostmi Zásilkovna, PPL a GLS. Její nová služba „Večer objednáno, zítra dodáno“ přitom bude k dispozici jak v Česku, tak na sousedním Slovensku.

Outstream Placeholder

„Český zákazník má při nákupech na výběr zhruba z 50 tisíců e-shopů. Naším cílem je být pro obchodníky partnerem, který jim v takto ostré konkurenci pomůže nejen udržet stávající zákazníky spokojené, ale také získat nové a posílit svoji tržní pozici,“ okomentoval spuštění této novinky výkonný ředitel společnosti Martin Beneš.

Objednat nejpozději se zprávami

Nutno podotknout, že ačkoliv je Mailstep v rámci zdejšího trhu první, kdo se v „alzáckých“ šlépějích rozhodl kráčet, na jedničku české e-commerce scény bude i tak stále něco ztrácet. To proto, že svůj takzvaný cut-off time posunul z dopoledních hodin jen na 19:30. Jinými slovy, chtějí-li zákazníci doručit zakoupené zboží již od brzkých ranních hodin, mají na jeho objednání pouze do půl osmé večer.

A kterých konkrétních internetových obchodů se nová služba týká? Mezi klienty Mailstepu, jenž během loňského roku vychystal přes 3,7 milionu zásilek, patří například výrobce kuchyňského nádobí Fabini, prodejce sportovního oblečení a sportovních potřeb Top4Sport, Kofola, e-shop Puzzle4U a další.

Aby vaření byla radost. Českému nádobí od Fabiniho se daří, firma loni dosáhla téměř dvojnásobných tržeb a plánuje nové kolekce
Přečtěte si také:

Aby vaření byla radost. Českému nádobí od Fabiniho se daří, firma loni dosáhla téměř dvojnásobných tržeb a plánuje nové kolekce

Zboží objednané na některém z výše uvedených online obchodů naleznou zákazníci druhý den například v takzvaných Z-Boxech, které provozuje Zásilkovna. Těch se na území Česka podle webových stránek společnosti aktuálně nachází bezmála 4,5 tisíce.  

„V Zásilkovně se dlouhodobě snažíme přinášet služby a produkty, které usnadňují život nejen našim zákazníkům, ale také partnerům z řad e-shopů. Proto máme velkou radost, že jsme součástí projektu, který posune nejen zákaznickou zkušenost, ale celý e-commerce trh opět o úroveň výš,“ řekl provozní ředitel této logistické firmy Pavel Todt.

WT100

Čím dříve, tím lépe

Že právě časový interval mezi objednáním zboží a jeho doručením hraje v rámci zdejší vysoce konkurenční e-commerce scény naprosto stěžejní faktor, doložila vedle Mailstepu v posledních dnech a týdnech například i foodora. Ta totiž nejprve navázala spolupráci se sítí lékáren Dr. Max, pro kterou nově doručuje zákazníkům před dveře volně prodejná léčiva, aby následně informovala o zahájení partnerství s řetězcem supermarketů Albert a dovozu nákupů. V případě léků se foodora dušuje, že je pro obyvatele Prahy, Brna a Ostravy doručí „do několika desítek minut“, zatímco nákup zvládne – prozatím jen na území hlavního města  dovézt „do hodiny“.

„Na platformě foodora si budou moci uživatelé objednat cokoliv od potravin až po hygienické potřeby. Spolupráce je pro nás další z kroků, kterými se snažíme přiblížit našim zákazníkům a udělat nakupování v našich prodejnách ještě dostupnější a pohodlnější,“ nechal se slyšet ředitel komunikace supermarketů Albert Jiří Mareček.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).