Banánová republika
PRAHA (říp) - Sociálnědemokratický poslanec Jan Mládek byl vybrán, aby stál modelem výtvarníkům, kteří připravují logo pro velkolepou kampaň „V EU nám bude lépe“. Jeho tvář se objeví na billboardech, v televizi i na tričkách pro děti a mládež. „Kampaň musí být v souladu s marketingovými poznatky vedena pozitivně, s mírnou humornou nadsázkou, tak aby i podprahově odstraňovala obavy plynoucí z integrace,“ uvádí se v komunikační strategii ministerstva zemědělství, které je zadavatelem a na monstrózní akci uvolnilo sto milionů korun.
Jan Mládek, jemuž nikdo z přátel neřekne jinak než „Velká kapsa“, byl reklamní agenturou osloven proto, že jeho portrét výborně koresponduje s maskotem kampaně, v cílové skupině neobyčejně oblíbeným krtečkem. „Chtěli jsme využít prvku recese a ústřední slogan doplnit vždy velmi vítanými a marketingově zaručeně zabírajícími postavičkami hospodářských zvířat typických pro ČR, vyobrazených v duchu malůvek komiksů South Park či Simpsonovi. Nakonec jsme zvolili pracovitého krtečka, kterak si razí cestu na Západ, takový tunýlek do evropských struktur. Krtina není samoúčelná - je v ní možno vidět i bájnou horu Říp a prvek národní svébytnosti,“ vysvětluje kreativec Ivan Němec. „Krteček je symbolem houževnatosti a chytrosti. Perfektně vystihuje základní motto: Češi nejdou na evropský trh s prázdnýma rukama, mají cenný kapitál a v řadě oblastí jsou bezkonkurenční. Svůj um jsou připraveni předvést na hospodářském poli,“ doplňuje ministr zemědělství Jaroslav Palas.
Poslanec Mládek si pokládá za čest, že může český národ do Evropské unie vést, a vzdal se nároku na honorář. „Peníze pro mě nikdy nehrály podstatnou roli. Trocha toho humoru mi vůbec nevadí, jsem šťasten, že mohu posloužit dobré myšlence,“ uvedl sociálnědemokratický politik na tiskové konferenci při prezentaci loga.