Menu Zavřít

VELKOLEPÝ PLÁN

10. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Honda

ŽENEVA (Bloomberg) – Japonská automobilka Honda zamýšlí do roku 2003 zvýšit prodej vozů v Evropě z letošních 210 tisíc na 300 tisíc. To představuje nárůst o 43 procent. Honda a její hlavní rivalové Toyota a Nissan se začali soustřeďovat na Evropu poté, co se zpomalil růst v jejich nejziskovějším regionu – v Severní Americe. Druhým důvodem je i obava, že by se japonská ekonomika mohla letos znovu ocitnout v recesi.

Honda očekává, že ji k vytyčenému cíli pomůže i vývoj měnového kursu. Honda má většinu své evropské produkce soustředěnou v Británii. Loňské čtyřprocentní posílení eura oproti libře zajistilo konkurenceschopnou výrobu pro zbytek Evropy. Je ale zřejmé, že Honda bude potřebovat více než výhodný kurs libry, aby splnila své představy.

Prezident Honda Motor Europe Minoru Harada na Ženev–ském autosalonu sdělil, že se veřejnost seznámí s očekávanými změnami už letos v létě. Na tuto dobu je kromě uvedení nových produktů na trh naplánováno otevření další výrobní haly v Británii a přeorganizování obchodní sítě.

MM25_AI

S tou je vedení Hondy nespokojeno hlavně v Německu. Na tamním trhu zaznamenala automobilka v loňském roce více než dvacetiprocentní pokles prodeje.

  • Našli jste v článku chybu?