Na brněnském výstavišti si minulou středu v rámci Motosalonu odbyl světovou premiéru nový velorex, který půjde na trh pod označením Velor-x-trike. Základní verze bude stát 19 990 euro (asi půl milionu korun).
Autor: Jakub Stadler
Opavský podnikatel Pavel Brída vybavil nový velorex nejmodernější a nejvýkonnější technikou, o níž si původní hadraplán mohl nechat jen zdát. Na tříkolovém motocyklu nechybějí xenonová světla, anatomické sedačky, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, LCD dotykové displeje, led-diody pro podsvícení podvozku a další „udělátka“ a „vychytávky“. A zatímco původní velorex stěží sváděl bitvu s autobusem, nový velorex s rychlostí rozhodně problém mít nebude, pod kapotou té nejsilnější verze se bude skrývat motor s výkonem 200 koní.
VELOR-X-TRIKE |
objem válců - 1284 cm3 výkon - 90 kW/117 k/7800 ot. točivý moment - 132 Nm/5300 ot. hmotnost - do 500 kg |
„Výroba trvala asi šest měsíců,“ řekl Brída při odhalení motocyklu. „Už to ale není velorex, bohužel, protože toto označení si nechal patentovat jeden polský občan, takže nemáme možnost používat tuto známku. Musel jsem vymyslet i vlastní název, je to tedy Velor-x-trike, trike jako tříkolka,“ dodal Brída s tím, že motocykl by se měl prodávat i na americkém a japonském trhu, a to v několika verzích: S-standard, LS-lux, GLS-grand lux. Pro využití na závodních okruzích prý bude verze R-racing, která nabídne již zmíněný dvousetkoňový agregát. „Nechtěl bych zmiňovat cenu prototypu, byla velmi vysoká, jsou to tisíce hodin práce, a ty vám nikdo nezaplatí. Základní cena bude začínat na 19 990 eur. Každý kus bude zvlášť stavěný, rozhodně nechceme začít sériovou výrobu,“ dodal podnikatel.
Původně plátěný plášť nahradil laminát a karbon. Skleněná střecha je odnímatelná. Zůstaly však i retro prvky, jakými jsou třeba pohonná jednotka s převodem na jedno zadní kolo přes řetěz, oblouk u dveří, také výrazný sklon zadní karoserie, žábra na motoru, dva výfuky či tankování vpředu s motocyklovým víčkem nádrže.