První test
Peugeot miluje diesely. Plány automobilky hovoří o tom, že by se mělo vyrábět sedmdesát procent nového modelu 407 s motory spalujícími naftu. Tím lepším je nový přeplňovaný dvoulitr, který týdeník EURO při oficiálním představení v Portugalsku s karoserií sedan minulý týden otestoval.
Na čtyřistasedmičce je sympatické, s jakou přirozeností spojuje image ladného automobilu se slušnou dynamikou a kvalitními jízdními vlastnostmi. Tvary v interiéru, stejně jako použité materiály, působí elegantním dojmem, středová konzole sází na moderní vzhled a podobá se té v kabrioletu 307 cc. Kvůli množství tlačítek je však přece jen zpočátku méně přehledná, takže chvíli trvá, než si člověk zvykne.
Vlastnosti Peugeotu 407 jsou na silnici velmi jisté. V zatáčkách přesně drží řidičem zvolenou stopu i při rychlých průjezdech na méně kvalitním povrchu. Dynamiku podtrhuje stabilita, díky níž vůz nemá tendenci se naklánět téměř za žádných okolností. Na první dojem čtyřistasedmička působí v tomto směru dokonce ještě lépe než zmíněný model 307 cc. Zpřesnila se i převodovka, která byla dříve u peugeotů slabším článkem celku.
S turbodieselem pod kapotou zkoušeného vozu, který dosahuje maximálního výkonu 136 koní, lze dokonale využívat potenciál vozu, co se týče rychlosti. Záběr od nízkých otáček dovoluje snadné předjíždění na okreskách, při jízdě na dálnici se zase ručička tachometru lehce dostane nad 170kilometrovou hranici. Akcelerace za jedenáct na stovku vteřin sice vypadá na papíře průměrně, ale ve skutečnosti se automobil zdá být agilnější. Zvuk agregátu přitom do kabiny proniká velmi utlumeně. Pohonná jednotka se rozhodně tichostí řadí mezi nejlepší turbodiesely ve své kategorii.
Hlavní devizou vznětových motorů ještě nějakou dobu zůstane nízká spotřeba. Při rychlejším cestování se v Peugeotu 407 2,0 HDi ustálí okolo osmi litrů, pokud však řidič jezdí s hodně lehkou nohou na plynu, dokáže bez obtíží dosáhnout výrobcem udávaných 5,9 litru na 100 kilometrů. A to při 66litrové palivové nádrži znamená dojezd přes 1100 kilometrů.
Peugeot 307 2,0 HDi
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1997 cm3
Max. výkon 100 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 208 km/h
Průměrná spotřeba 5,9 litru na 100 km