Potravinářský průmysl
Likérka Granette & Starorežná Distilleries posiluje postavení na trhu, který se již řadu let postupně zmenšuje. „Prodeje Vodky 42 Blended vyrostly za prvních sedm měsíců letošního roku o 70 procent oproti loňsku. Dá se říci, že půllitrovou láhev tohoto alkoholu již zakoupil každý obyvatel České republiky starší osmnácti let,“ říká marketingová manažerka likérky Martina Weberová. Stejně se daří ochuceným vodkám pod značkou Squash. Ačkoliv celý trh v uvedeném segmentu zaznamenává propad, lihovin této řady se prodalo bezmála o polovinu více než loni.
Daří se především novince Squash Girls only určené speciálně ženám, jíž se za poslední tři měsíce prodalo více než 20 tisíc půllitrových lahví. Přes milion prodaných lahví od začátku roku vypustila do světa také tradiční Hanácká vodka. Překračuje tak loňská čísla o 30 procent. Management likérky očekává, že celkové tržby letos díky uvedeným trendům vzrostou o osm procent.
Loni dosáhly 522 milionů korun.
Podnik vznikl před necelými dvěma lety sloučením dvou tradičních českých výrobců: ústecké Granette a prostějovské Starorežné. Vznikla tak druhá největší likérka v zemi s tržním potenciálem 110 tisíc hektolitrů alkoholických nápojů ročně. První příčku drží plzeňský Stock. Firma, již podle výpisu z obchodního rejstříku vlastní podnikatel Milan Hagan, prochází restrukturalizací.
Ještě v roce 2010 zaznamenala třicetimilionovou ztrátu, loni se již vrátila do mírného zisku. Počátkem letošního roku navíc uzavřela ústecký závod a výrobu lihovin přesunula do Prostějova. Propustila přitom dvaadvacet zaměstnanců, nyní v podniku pracuje 104 lidí.