Menu Zavřít

Vlastníci Carvaga se stávají největším online prodejcem ojetých vozů v Německu. Zajistila to akvizice platformy InstaMotion

10. 7. 2024
Doba čtení: 2 minuty
Autor: EAG
  • Česká skupina EAG dokončila akvizici německé firmy InstaMotion, která je přední online platformou pro prodej ojetých vozů v regionu DACH
  • Nákup InstaMotion výrazně posílí divizi Carvago. Ta se tak rázem stane největším online prodejcem ojetých vozů v Německu
  • Akvírovaná společnost si zatím ponechá svého dosavadního šéfa, jehož hlavním úkolem bude využít vzájemných synergií

Pořízení ojetého automobilu je někdy velmi složitým a zdlouhavým procesem, který navíc pro kupujícího nemusí dopadnout dobře. Už několik let se to snaží změnit česká skupina EAG, jejíž divize Carvago si klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a zákazníkům nabídnout cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu.

A právě vedení EAG nyní oznámilo zásadní novinku, která výrazně posílí pozici firmy v regionu DACH, tedy v Německu, Rakousku a ve Švýcarsku. Skupina totiž akvírovala přední německou online platformu pro prodej ojetých vozů InstaMotion, již zařadí do zmíněné divize Carvago, kam patří i další známé značky jako Omnetic či Cebia.

Outstream Placeholder

Celá divize se díky akvizici stane vůbec největším online prodejcem ojetých vozů v Německu. Společnosti InstaMotion se totiž v posledních letech dařilo a dosáhla několika významných milníků v klíčových prodejních metrikách. Třeba její obrat jen za minulý rok přesáhl dvě miliardy korun.

Z akvizice mají těžit i zákazníci Carvaga

Svůj dosavadní úspěch si InstaMotion podle svého vedení zajistila především důrazem na poskytování výjimečných zákaznických zkušeností. Firma totiž nenabízela jen širokou škálu prověřených ojetých vozů, ale poskytovala i služby financování, pojištění a možnosti dodání aut až ke dveřím.

„Možnosti spolupráce či akvizice jsme začali prozkoumávat již před dvěma lety, předposlední jednání o možné koupi jsme pak uzavřeli v dubnu tohoto roku a v průběhu června jsme se do něj trošku nečekaně vrátili v rámci tendru,“ přiblížil pozadí nejnovější akvizice člen představenstva EAG Pavel Svoreň.

Cenu vašeho vozu určí umělá inteligence. Carvago chce spolu s ČVUT výrazně zjednodušit prodej ojetých aut
Přečtěte si také:

Cenu vašeho vozu určí umělá inteligence. Carvago chce spolu s ČVUT výrazně zjednodušit prodej ojetých aut

Jedním z důvodů velkého zájmu EAG o německou platformu přitom byla její podobnost s Carvagem. „InstaMotion má velice podobný, ale nikoliv stejný byznys model jako Carvago. Využívá jiný druh sourcingu vozidel, nepracuje tolik s daty, ani se nevěnuje kontrole vozidel tak důsledně jako Carvago. Na druhou stranu jsou výborně etablovaní na německém trhu, kde je velice složité uspět, a to zejména v odvětví automotive,“ vysvětlil Jakub Šulta, zakladatel a CEO skupiny EAG.

Název firmy zůstane stejný

I po akvizici bude InstaMotion na všech dosavadních trzích nadále působit pod svým původním názvem. „InstaMotion do své značky v regionu investovala nemalé prostředky, proto v nejbližším období neplánujeme rebranding na Carvago,“ potvrdil Šulta.

bitcoin_skoleni

K zásadním změnám nedojde ani ve vedení německé platformy. Na pozici šéfa firmy totiž zůstane Nikolas Dešković, známý také jako zakladatel a CEO platformy AutoScout24. „Nikolas platí v Německu za uznávaného odborníka. Věřím, že rozhodnutí ponechat jej ve výkonné funkci je správnou cestou. Jeho hlavním úkolem bude využít v co nejkratším čase synergií mezi InstaMotion a Carvago,“ uvedl Šulta.

Ve střední a východní Evropě se loni uskutečnily fúze a akvizice za více než 37 miliard eur. Významně přispěl i český trh
Přečtěte si také:

Ve střední a východní Evropě se loni uskutečnily fúze a akvizice za více než 37 miliard eur. Významně přispěl i český trh

Aktuální akvizice je pro EAG již druhým významným nákupem v tomto roce. Po historicky prvním investorském kole, které Omneticu zajistilo zhruba 2,5 miliardy korun na další rozvoj platformy, totiž skupina akvírovala polskou firmu JBR Rogowiec. „Na rozdíl od minulé akvizice jsme nákup InstaMotion financovali vlastními prostředky v kombinaci s investičním kapitálem skupiny,“ uzavřel Svoreň.

  • Našli jste v článku chybu?