Pořízení ojetého automobilu je někdy velmi složitým a zdlouhavým procesem, který navíc pro kupujícího nemusí dopadnout dobře. Už několik let se to snaží změnit česká skupina EAG, jejíž divize Carvago si klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a zákazníkům nabídnout cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu.
A právě vedení EAG nyní oznámilo zásadní novinku, která výrazně posílí pozici firmy v regionu DACH, tedy v Německu, Rakousku a ve Švýcarsku. Skupina totiž akvírovala přední německou online platformu pro prodej ojetých vozů InstaMotion, již zařadí do zmíněné divize Carvago, kam patří i další známé značky jako Omnetic či Cebia.
Celá divize se díky akvizici stane vůbec největším online prodejcem ojetých vozů v Německu. Společnosti InstaMotion se totiž v posledních letech dařilo a dosáhla několika významných milníků v klíčových prodejních metrikách. Třeba její obrat jen za minulý rok přesáhl dvě miliardy korun.
Z akvizice mají těžit i zákazníci Carvaga
Svůj dosavadní úspěch si InstaMotion podle svého vedení zajistila především důrazem na poskytování výjimečných zákaznických zkušeností. Firma totiž nenabízela jen širokou škálu prověřených ojetých vozů, ale poskytovala i služby financování, pojištění a možnosti dodání aut až ke dveřím.
„Možnosti spolupráce či akvizice jsme začali prozkoumávat již před dvěma lety, předposlední jednání o možné koupi jsme pak uzavřeli v dubnu tohoto roku a v průběhu června jsme se do něj trošku nečekaně vrátili v rámci tendru,“ přiblížil pozadí nejnovější akvizice člen představenstva EAG Pavel Svoreň.
Jedním z důvodů velkého zájmu EAG o německou platformu přitom byla její podobnost s Carvagem. „InstaMotion má velice podobný, ale nikoliv stejný byznys model jako Carvago. Využívá jiný druh sourcingu vozidel, nepracuje tolik s daty, ani se nevěnuje kontrole vozidel tak důsledně jako Carvago. Na druhou stranu jsou výborně etablovaní na německém trhu, kde je velice složité uspět, a to zejména v odvětví automotive,“ vysvětlil Jakub Šulta, zakladatel a CEO skupiny EAG.
Název firmy zůstane stejný
I po akvizici bude InstaMotion na všech dosavadních trzích nadále působit pod svým původním názvem. „InstaMotion do své značky v regionu investovala nemalé prostředky, proto v nejbližším období neplánujeme rebranding na Carvago,“ potvrdil Šulta.
K zásadním změnám nedojde ani ve vedení německé platformy. Na pozici šéfa firmy totiž zůstane Nikolas Dešković, známý také jako zakladatel a CEO platformy AutoScout24. „Nikolas platí v Německu za uznávaného odborníka. Věřím, že rozhodnutí ponechat jej ve výkonné funkci je správnou cestou. Jeho hlavním úkolem bude využít v co nejkratším čase synergií mezi InstaMotion a Carvago,“ uvedl Šulta.
Aktuální akvizice je pro EAG již druhým významným nákupem v tomto roce. Po historicky prvním investorském kole, které Omneticu zajistilo zhruba 2,5 miliardy korun na další rozvoj platformy, totiž skupina akvírovala polskou firmu JBR Rogowiec. „Na rozdíl od minulé akvizice jsme nákup InstaMotion financovali vlastními prostředky v kombinaci s investičním kapitálem skupiny,“ uzavřel Svoreň.