…Milanem Mrázkem
Provozovat hotely není v současné době žádnou relaxací. Přesto se v hustopečském hotelu Centro rozhodli investovat nemalé peníze do vybudování vlastního Wine Wellness, jakýchsi vinných lázní. „Je třeba udržovat konkurenceschopnost. Nejlepší je nabídnout klientům něco unikátního, co na českém trhu dosud chybělo,“ říká Milan Mrázek, jednatel společnosti Westbohemia Hotels, která provozuje hotely po České republice. Mezi nimi je i hotel Centro, v němž byly vinné lázně v polovině prosince otevřeny.
Proč jste se rozhodli zrovna pro vybudování vinného wellness? Pro wellness jsme se rozhodli kvůli konkurenceschopnosti. Zároveň jsme ale chtěli být jedineční, protože sauna, whirpool a masážní stůl už dnes nestačí. Nápad vinného wellness vzešel i z toho, že jsme uprostřed Moravy. Unikátní je v dnešní době snad i to, že k tomu nesloužily žádné dotace nebo úvěr. Majitel hotelu investoval své vlastní peníze, šlo o zhruba 35 milionů na wellness a patnáct dalších pokojů. Interiér pro nás dělala thajská firma Simple Living, vybavení na špičkové úrovni dodala společnost BVT. Majitel dotvořil jedenáct let fungující hotel, kterému tím dodal nadhodnotu. Nabízí se možnost rozšířit tradiční firemní klientelu i o lidi nejen místní, ale třeba i z Břeclavska, Brna a možná i dál, protože ostatní hotely mají wellness přístupné jen pro hotelové hosty. Zvýšil se potenciál pro celý komplex. Kdyby šlo jen o wellness, z hlediska zisků je pro provozovatele dobré, když se udrží na nule. Počítat by se dalo s návratností během patnácti let provozu.
To kvůli krizi? Podle mě je to spíše z příliš velkého množství hotelů, tlaku cestovních kanceláří a reality trhu. Krize do toho přišla jako „bonus“. Ceny jsou deformované celkově, cizinci například u nás považují za normu zahraniční nadstandard, za který se tam platí odpovídající cena. V Česku trpí takzvaným kodaňským efektem, kdy se Kodaň ani po deseti letech nevzpamatovala z nesmyslně nastavených cen, i Praha. Světlou výjimkou jsou Karlovy Vary, kde si mohou dovolit lepší ceny díky poptávce ruské klientely. Z toho je asi jediná cesta, a to, že se zhruba o třicet procent sníží konkurence. Jinak musíte vyniknout nabídkou.
Co člověka čeká, když do Wine Wellness přijede? Víno má prokazatelné blahodárné účinky a vinoterapie existuje snad stejně dlouho jako lidstvo samo, na rozdíl od nějaké „pivoterapie“. Před procedurami si naši odborníci pohovoří s klienty, zhodnotí jejich zdravotní stav a dle toho doporučí vhodné procedury. Samozřejmě nabízíme i jiné wellness služby než vinné. Jinak je Wine Wellness rozděleno na suchou a mokrou zónu. V mokré zóně je whirlpool, finská sauna, solná vinná lázeň, kamenná bylinková lázeň, Laconium nebo Kneippova vinařská stezka. V suché zóně je masérská a zábalová místnost a odpočinková nebo i partnerská zóna, kde je vše přizpůsobeno ke společné romantické relaxaci párů.
Co všechno z vína využíváte? Celkově chceme, aby u nás klient mohl vnímat víno všemi pěti smysly. Dá se u nás popíjet víno z Valtických sklepů, s nimiž máme partnerskou smlouvu na dodej vína i vinných produktů. Všechny konkrétní procedury si nevybavím, ale nabízíme například peeling z drcených vinných jader, masáž vinným olejem, vinné zábaly s antioxidačními účinky nebo třeba koupel ve víně. Všechny naše maséry speciálně školíme, aby měli jednotný styl, což také není úplně běžné, zároveň poskytují jen pro nás vymyšlenou masážní techniku. Speciální produkty z vína a živých kultur pro nás vyrábí česká firma Atok, která dělá přírodní kosmetiku. Produkty jsou bez konzervantů a živé.
Co plánujete do budoucna? S Atokem například vymýšlíme speciální přípravek, který jinde nekoupíte. Možná jsme objevili díru na trhu, ale víc zatím neprozradím. Také dál rozvíjíme nové procedury, vzhledem k tomu, že se vinné produkty dají sehnat jen jednou za rok během vinobraní. Více rozjíždíme i koncept vinného hotelu – chceme například spojit wellness s gastronomií. Už vyrábíme i vinnou marmeládu s různými dalšími příchutěmi. Plánujeme i vinný olej, mouku a podobně. Až budeme mít pocit, že jsme projekt kompletně dotáhli do konce, máme v plánu ho nabídnout jako franšízu. Nejen ve formě vybírání poplatku, jak je občas v Česku zvykem, ale s tím, že franšízantovi poskytneme celý produkt tak, jak se to dělá ve světě.