Tatry pro Armádu ČR Dodávku vozů Tatra 810 pro českou armádu, z nichž ty první převzali vojáci v březnu roku 2008, od počátku provázela řada problémů. Týdeník Euro o nich informoval již v polovině téhož roku. Často se přitom jednalo o velmi závažné technické nedostatky, kvůli nimž armáda dokonce na několik týdnů zastavila odběr nových nákladních vozů. Na většinu závad se přišlo při testech, během nichž automobily najezdily tisíce kilometrů.
Minimálně u čtrnácti již přebraných aut do kabiny kvůli špatné montáži těsnění zatékala střešním poklopem voda. Závadu tehdy jeden z vysoce postavených armádních činitelů komentoval slovy: „Při silnějším dešti byl průtok vody tak silný, že to bylo skoro na pláštěnku.“ Další „chybička“ se objevila u jednoho z vozů, jemuž po ujetí 4198 kilometrů po skončení jízdy na speciálních vozovkách motor samovolně zhasl. U dalšího testovaného vozu se zase při jízdě rozkmitala kabina tak, že auto bylo nestabilní v zatáčkách a kabina se nakláněla dozadu. U jiného vozidla při zkušební jízdě dokonce držák tažné tyče prorazil zadní vzduchojem, takže auto nemohlo brzdit. V protokolu o zkoušce byla tato závada označena jako kritická.
Tatra v reakci na objevené problémy informovala, že všechny odstranila. Jenže jak upozorňují zdroje, vojáci pouze od dodavatele dostali informaci, že vše bylo napraveno. Nikdo ale skutečně nezkontroloval, že se tak stalo. Pouze se podepsal dokument o tom, že vozy prošly všemi zkouškami, a tatrovky šly rovnou na armádní testy. „Armádní testy již nekontrolují spolehlivost vozu, ale jeho bojové vlastnosti,“ dodal v roce 2008 dobře informovaný zdroj, který si nepřál být jmenován. Celkem zkušební komise při testech tatrovek objevila 39 nedostatků.
Odborníci v souvislosti se zakázkou Tatry pro českou armádu tvrdí, že kontrakt spíš přispěl k prohloubení problémů automobilky. Kopřivnická firma snadno získala kontrakt ve výši několika miliard korun, s jehož pomocí přežívala několik let, aniž by byla nucena investovat do vývoje nových vozidel a technologií. Armádě dodala necelých šest stovek vozů Tatra 810 za necelé tři miliardy korun.