Mobilní operátor Vodafone dává šanci podnikatelům v regionech. Mohou s ním totiž navázat spolupráci a otevřít si vlastní obchod nesoucí jeho barvy. Firma touto strategií plánuje pomáhat zájemcům při startu do podnikaní.
Autor: Vodafone
Cílem je ale především, aby zákazníci v menších městech měli obchody s vyškolenými lidmi a všemi produkty blíže.
I drobní podnikatelé mohou svou živnost posílit spoluprací se zavedenou společností. Klasickou formou takové spolupráce je franšízing. Asi málokterý podnikatel tohle slovo nezná, i když ne každý si uvědomuje možnosti, které mu kooperace s velkým partnerem nabízí. Je to široká škála výhod – od zajištění záručního značkového servisu pro zákazníky až třeba po zajištění reklamy v televizi, tisku, rádiu či na internetu.
Pro malé podnikatele se tak otevírá nová šance. Mohou s Vodafonem navázat celkem desítky partnerství na větší prodejny. „Do dvou let chceme díky franšízám zdvojnásobit počet našich značkových obchodů ze současných 63 na více než 130. K tomu zároveň plánujeme otevřít desítky kiosků a prodejních koutků v obchodech,“ potvrzuje Martin Pejša, ředitel prodeje nefiremním zákazníkům Vodafonu. Obchody operátor plánuje otevírat postupně jednak ve městech, kde už svůj značkový obchod provozuje, ale hlavně v lokalitách, kde doposud nepůsobí. Jedná se především o města s desítkami tisíc obyvatel, mezi které patří například Česká Lípa, Pelhřimov, Prachatice, Rokycany, Třebíč či Vsetín.
První franšízy v provozu Společnost už na nové obchodní strategii pracuje. V dubnu otevřela první prodejny v Přerově a Písku. Zákazníci mohou v těchto prodejnách využít promo nabídky v podobě padesátiprocentní slevy na měsíční balíček, se kterým mezi přáteli a známými volají a zasílají SMS za nulovou sazbu. V nových prodejnách myslí operátor i na firemní zákazníky. Ti zde naleznou takzvaný business koutek, kde se jim bude věnovat odborný konzultant, který jim pomůže při výběru produktů a služeb. Zároveň se na něj zákazníci mohou obrátit v případě dotazu či technického problému. Kromě osobního kontaktu se zástupcem firmy naleznou v obchodě rovněž „červený telefon“, díky kterému se přímo a bez dlouhého čekání spojí s operátorem na zákaznické lince. První franšízové prodejny v pilotním provozu Vodafone plánuje nabízet do konce léta. Poté bude počet prodejen navyšovat o dvě až tři měsíčně. Zájemci o provozování partnerských prodejen se mohou přihlásit na webových stránkách Vodafonu (Vodafone.cz/o_vodafonu/partnerske_prodejny), kde vyplní dotazník pro potenciální obchodní partnery. „Naší prioritou je jít do všech regionů a být co nejblíže zákazníkům,“ vysvětluje Pejša. Firma chce podle něj lidem v regionech, kde doposud nebyla, poskytnout co nejlepší servis a péči. „Chceme, aby si lidé v klidu prohlédli a vyzkoušeli naše produkty a služby,“ dodává. Operátoři sázejí nejen na teenagery |KDE VŠUDE CHCE VODAFONE OTEVÍRAT FRANŠÍZINGOVÉ PRODJENY**|
* Ve všech regionech Česka * Ve městech jako: Třebíč, Žďár nad Sázavou, Vyškov, Vsetín, Hodonín, Brno, Nový Jičín, Český Těšín, Krnov, Bruntál, Třinec, Valašské Meziříčí, Louny, Česká Lípa, Jablonec nad Nisou, Žatec, Litvínov, Pelhřimov, Prachatice, Sušice, Rokycany, Domažlice, Rakovník, Plzeň, České Budějovice, Cheb, Tábor |
T-Mobile vedle svých poboček používá systém partnerských prodejen. „O franšízovém modelu u prodejen neuvažujeme. Stávající počet našich značkových a partnerských prodejen považujeme za dostatečný,“ říká mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Podobně je na tom i Telefónica O2, která má více než stovku vlastních prodejen a tři desítky partnerských obchodů.
Vodafone pod vedením generální ředitelky Muriel Antonové neustále rozšiřuje partnerská prodejní místa. Loni firma zaznamenala úspěch ve spolupráci se sítí Českých drah. Na jejích 900 stanicích nabízí například speciální tarifní a předplacené balíčky pro držitele elektronické In-karty. Celkem už jsou nyní produkty a služby Vodafonu k dostání na zhruba 5500 prodejních míst v republice včetně poboček České pošty nebo obchodních řetězců a benzinových pump. „V partnerských sítích v současnosti nakupuje třetina klientů Vodafonu. Do dvou let by tento podíl mohl vzrůst na více než 40 procent,“ dodává Pejša.