Volkswagen hodlá do konce roku 2022 ročně vyrábět zhruba milion elektrovozů, vyčetla z výrobních plánů automobilky agentura Reuters. Tím by německá firma předstihla americkou Teslu, která se pokouší dosáhnout cíle vyrábět ročně půl milionu vozů. Klíčová role podle Reuters připadne Číně, kde obě společnosti dokončují nové továrny na elektromobily.
Podle plánů VW by jeho čínské továrny měly být schopny dodávat na trh 600 tisíc vozů ročně. Tato nová informace podle Reuters dokládá, že se německá automobilka dostala v masové výrobě elektrovozů dále než ostatní průkopníci v odvětví. VW se totiž může spolehnout na zavedenou pracovní sílu ve svých starších čínských závodech v An-tchingu a ve Fo-šunu. V příštím roce k nim mají přibýt další dvě továrny.
Láká vás koupě elektromobilu?
Rozsah a rychlost, s jakou Volkswagen zvládá elektrifikaci, podle Reuters také naznačuje, že se zavedeným výrobcům podaří předehnat začínající podniky v odvětví. „Skutečností je, že začít podnikat v autech je pořád mimořádně obtížné,“ řekl Reuters analytik společnosti Bernstein Research Max Warburton. „Přechod na elektromobily bude drahý, ale v jeho čele stanou pravděpodobně tradiční výrobci,“ dodává.
Tesla v roce 2016 uvedla, že by do roku 2018 chtěla vyrábět více než 500 tisíc vozidel typu Model 3, což se jí nepodařilo. Letos chce dodat na trh 360 tisíc až 400 tisíc svých elektromobilů - toto číslo přitom zahrnuje všechny modely značky.
Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů
VW hodlá do roku 2021 vyrábět jen v německém Zwickau (Cvikov) 330 tisíc elektromobilů ročně. Díky úsporám z rozsahu firma doufá, že se jí podaří srazit cenu elektromobilu na zhruba 20 tisíc eur (asi 510 tisíc korun). Na Model 3 od Tesly určený pro masový trh si přitom zákazník v současnosti musí nachystat v přepočtu více než milion korun.
Podle analytika společnosti UBS Patricka Hummela se Volkswagen stane v roce 2025 světovou jedničkou ve výrobě elektromobilů. Firma sama pak podle Reuters uvádí, že v roce 2028 bude schopna ročně vyrobit 22 milionů elektrických aut, přičemž 11,6 milionu by jich mohlo pocházet z čínských továren.
Dále čtěte:
Elektřina, nebo vodík? Německý autoklub doporučuje obojí
Plně veganská Tesla: Muskova automobilka přestane používat kůži
Levnou Teslu nechceme: majitelé elektroaut protestovali proti snížení cen
Revoluce u pumpy: ropný gigant Shell věří elektromobilům
Špatné vyhlídky paliva budoucnosti: vodík se prosazuje pomalu, technologie je drahá