Evropským autem roku 2010 se stal malý vůz Volkswagen Polo. V Česku se začal loni prodávat od 248 600 korun. Profit otestoval jeho naftovou verzi.
Autor: Volkswagen
Polo je, podobně jako větší VW Golf, stálicí evropské scény. Vůz se poprvé objevil na trzích v roce 1974 jako Audi 50. Už o rok později se prodával pod současným označením a brzy úplně vytlačil sesterskou audinu z trhu. Své pozice si udržel i po příchodu Fordu Fiesta a Opelu Corsa. V roce 1983 dostalo polo novou karoserii s velkým prostorem pro zavazadla. V karosářské nabídce verzí se vedle coupé a sedanu objevilo také kombi.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - VW Polo 1,6 TDI typ vozu - pětiveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 55 kilowattů max. rychlost - 170 km zrychlení 0–100 km/h - 14 sekund spotřeba - 4,2 / 100 km kufr - 280/952 litrů cena (vč. DPH) - 330 300 Kč |
Kromě modernizovaných motorů se nabídka rozšířila i o pětistupňovou převodovku a v roce 1990 byly do auta poprvé zabudovány airbagy. Jaká je letošní verze? K redakčnímu testu jsme si vybrali pětidveřovou verzi s turbodieselem o objemu 1,6 litru. Přepracovaná karoserie měla dynamičtější tvary než předchůdce, ale nevymanila se z německého konzervatismu. Naše auto se hodně podobalo golfu, a to i v interiéru. Mohla za to hlavně podobná palubní deska s vysokou hranou a také překvapivě velký vnitřní prostor kabiny. Vůz je zhruba o pět centimetrů delší než předchůdce a je to znát i na místu pro nohy. Také kufr o objemu 280 litrů byl použitelný pro převážení velkých tašek.
Jízdu v zimních podmínkách zvládlo polo s bravurou. Na motor jsme museli trochu šlapat, ale podvozek seděl perfektně i na kluzkém povrchu. Příjemné bylo přesné řízení i řazení. Stabilitu udržoval elektronický stabilizační systém ESP, dodávaný poprvé i v základu té nejlevnější verze. Výbava obecně patří k jednoznačným plusům vozu. Nejlevnější třídveřová verze pola vyjde na 248 600 korun, zájemci si v rámci paketu v hodnotě 15 tisíc korun můžou připlatit za pětidveřové provedení a klimatizaci. Polo jsme vyhodnotili jako užitečný malý vůz do města, který za solidní cenu nabízí dobré jízdní vlastnosti, kompletní bezpečnostní výbavu a ekologické motory plnící normu Euro 5.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Polo je malé auto do města využitelné jako firemní referentský vůz nebo kurýrní auto. Zdobí ho relativně nízká cena a kompletní bezpečnostní výbava i v nejlevnějším základu. |