Nejmenší Volvo C30 dorazilo na český trh s novým designem. Z nabídky pro Českou republiku zmizel benzinový motor 1,8 litru, zato základní výbava je prý nyní levnější a bohatší. Profit vůz otestoval ve sportovním provedení R-Design.
Autor: Volvo
Volvo poprvé uvedlo kupé C30 na trh v roce 2006 jako vůz střední třídy pro zájemce o aktivní životní styl. Dynamický výraz vozu, který se nevyrábí ve Švédsku, ale v belgickém Ghentu, rezignoval na hranatou klasiku. Seveřané vsadili na sportovní styl a třídveřovou karoserii. Navzdory tomu ale auto nabízelo před čtyřmi roky, jako jeden z mála třídveřáků na trhu, také podnikatelskou přepážku, nutnou pro odpočet DPH.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - Volvo C30 2,0 D typ vozu - třídveřové kupé motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 100 kilowattů max. rychlost - 205 km/h zrychlení 0-100 km - 9,4 s spotřeba - 5,7 l/100 km kufr - 233 litrů cena (vč. DPH) - 717 400 Kč |
Letos už tato mřížka není nutná, a tak si podnikatelé můžou pořídit druhou generaci s tím, že u všech verzí ušetří DPH. Profit vyzkoušel variantu R-Design, která má potěšit milovníky exkluzivního designu. Naše auto mělo nový tvar světel i masky chladiče, z obou nárazníků zmizel černý plast a vstupy vzduchu připomínaly sesterské SUV XC60. Většina prvků ale zůstala stejná.
Platí to o plastových lemech blatníků, stejně jako u palubní desky a tenkého středového panelu, který je charakteristický pro větší modely S40 a V50. S těmi sdílí C30 podvozkovou platformu.
Toto šasi se při našich testech ukázalo jako dost tvrdé, podvozek je zřejmě vyladěný na sportovní jízdu. Při testech jsme cítili v pánvi každý výmol. Šestistupňová převodovka s krátkým řazením byla přesná, naftový dvoulitr měl silný zátah v celém spektru otáček. O maximální rychlosti na úrovni 210 kilometrů v hodině výrobce nelže, spotřebu ukazoval náš palubní počítač vyšší – 7 litrů nafty na sto kilometrů proti uváděné hodnotě 5,7 litru.
Zajímavé auto potěší hlavně milovníky tuningu, to platí i o základní ceně ve výši 456 800 korun. Je nižší než u předchůdce a zahrnuje solidní výbavu. Nechybí v ní šest airbagů, systémy ochrany SIPS a WHIPS, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování oken a autorádio, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky a dekor Bauxite. Novinkou je standardní dvouzónová klimatizace, 16palcová ocelová kola místo 15palcových, palubní počítač a kryt zavazadelníku. Ale pozor, za naftovou verzi R-Design se dost připlácí, námi testovaný vůz stojí podle ceníku opulentních 717 400 korun s DPH.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Nové Volvo C30 potěší hlavně milovníky tuningu, je to sportovní auto pro individualisty nebo partnerky úspěšných podnikatelů. Přestože jsme do jeho kufru bez problému umístili deset velkých balíků s výročními zprávami, k převážení nákladu většího než golfový bag jej nedoporučujeme. |