Mezinárodní síť coworkingových center WeWork působící i v Česku se snaží vyhrabat z potíží. Její hodnota se propadla během pár dní ze 40 miliard dolarů na deset miliard, odložila vstup na burzu a všem odhalila, že pohádkový příběh úspěchu má i špatnou tvář. Dost se o něm mluvilo i psalo. Šéfové si proto řekli, že už to tak dál nejde, a kdysi nadějný startup špatnou situaci začal řešit tím, že si najal odborníky, kteří veřejnosti ukážou zase něco hezkého.
Až dosud se s newyorským WeWorkem mluvit z Česka moc nedalo, nyní si ale globální síť pro svou jednu pobočku v Česku najala v Praze PR agenturu a slibuje, že firmě pomůže „s profilací na lokálním trhu a s komunikací témat, kterým se tento jednoznačný lídr svého oboru věnuje“.
Sluší se proto podívat, čemu se vedení firmy v minulosti věnovalo. Zejména zakladatel Adam Neumann. Předtím než skončil na dlažbě a do firmy přišli noví investoři, s chutí zaměstnával své rodinné příslušníky a pronajímal WeWorku nemovitosti, které pro sebe koupil za jeho peníze.
Neumann se zřejmě nechal opít módní vlnou, která se kolem jeho společnosti nabalila a vytvořila z ní na jednu chvíli nejhodnotnější privátně vlastněnou firmu světa. Startup, kterému podle agentury Bloomberg kriticky docházela hotovost, zachránila vstupem japonská SoftBank miliardáře Masajoši Sona. •