Menu Zavřít

VŠECHNO ZLATO PRO LIŠÁKA

7. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Stavební spoření

Praha – V tuzemsku takřka neexistuje člověk, který by v životě neslyšel o stavebním spoření. Výjimkou jsou jen dvě procenta dospělé populace, jak vyplývá z čerstvých dat omnibusového výzkumu společnosti TNS Factum.

Nejenom počtem uzavřených smluv vede v oboru Českomoravská stavební spořitelna. Její značku uvádějí lidé spontánně jako nejznámější. Při letošním šetření ji znalo devětačtyřicet procent dotázaných. O stříbro a bronz se s nepatrnými rozdíly podělila buřinka ČS – stavební spořitelny (23 procent) a modrá pyramida Všeobecné stavební spořitelny KB (o dva procentní body méně). Až od čtvrté pozice neodpovídá pořadí podle znalosti tržnímu podílu firem měřenému počtem uzavřených smluv. Následuje Wüstenrot, který si tak prohodil místo s „Raiffeisenkou , a celý peloton uzavírá nejmenší Hypo. Oproti minulým výzkumům si však na jednotlivé značky vzpomnělo zhruba o třetinu méně dotázaných, než v předchozích letech.

Ve srovnání s loňským říjnem výrazně vzrostl ze dvou třetin na 78,4 procenta počet respondentů, kteří si vybavili nějakou reklamu stavební spořitelny.

Trvale roste podíl stavebně spořících občanů. Z jarního omnibusu vyplývá, že je to již pětačtyřicet procent dotázaných. Při odhlédnutí od „neinvestičních způsobů ukládání peněz je smlouva o stavebním spoření hned druhým nejčastějším typem vkladů po vkladní knížce, jejichž popularita naopak trvale klesá.

CIF24

V současné době se chystá uzavřít smlouvu přes jedenáct procent lidí a další šestina zatím není rozhodnuta. Téměř čtyřicet procent z nich přitom uvažuje právě o lišákově Českomoravské stavební, desetina z koláče by měla připadnout Všeobecné stavební spořitelně Komerční banky. Zbývající čtveřice konkurentů se nemusí o potenciální klienty nijak přetahovat. O jejich značkách uvažuje totiž shodně po sedmi procentech zájemců.

  • Našli jste v článku chybu?