Test Škoda Fabia Sedan
Zavazadlovému prostoru chybí vlastní zámek –Mladoboleslavská automobilka nabídla zájemcům třetí verzi fabie – po hatchbacku a combi přišel na trh sedan. Jedná se o klasickou tříprostorovou karoserii s odděleným kufrem, jejíž základ se prodává za 306 200 korun. Škoda Auto, které v letošním prvním pololetí klesly kvůli investicím zisky o dvě třetiny, spojuje se sedanem nemalé naděje. „O klasické tvary je stále zájem, už jen když řeknete dítěti ve škole, aby vám nakreslilo auto, namaluje tříprostorový vůz, říká šéfkonstruktér Škody Wilfried Bockelmann. Jízdní vlastnosti fabie jsou
dobře známy z minulých testů (EURO 7/2001), věnujme se tedy hlavní novince – zavazadlovému prostoru. Je zkonstruován tak, aby nabídl více místa než hatchback, tedy verze s pátými zadními dveřmi. Hatchback se může pochlubit jen 260litrovým odkládacím prostorem, kdežto sedan má kufr o objemu 438 litrů. Vejde se do něj šest rozložených přepravek ze supermarketu a ještě zbude místo pro několik igelitových tašek. Jenže vše se změní v případě, sklopí–li majitel hatchbacku zadní sedačky. Získá tak prostor o objemu 1016 litrů. Tomu nemůže Fabia sedan konkurovat, se sklopenými sedačkami lze nakládat jenom do prostoru o objemu 789 litrů. Pro srovnání: zavazadlový prostor Fabie Combi má velikost 426 litrů, při sklopení sedaček může její majitel počítat dokonce s 1225 litry. To je ze všech tří typů pochopitelně nejvíce.
Kufr sedanu působí komfortním dojmem, je vyložen kobercem a nechybí madla pro zavírání. V případě verze Comfort je navíc kromě úchytných ok vybaven dvěma, pod horní hranou ukrytými praktickými háčky na tašky. Výstražný troj–úhelník je posazen do víka kufru, což je praktičtější než v prostoru pod dnem kufru u octavie. Zásadním nedostatkem Fabie Sedan s manuálním odemykáním je ale skutečnost, že nemá vlastní zámek. Řidič musí nejdříve odemknout klíčkem ve dveřích centrální zamykání, aby se dostal do kufru. Z nakládání věcí v dešti se pak stává trýznivé martyrium.
Pokud chce posádka rozšířit objem zavazadelníku, sklápění dělených sedadel je jednoduché. Vnitřní prostor je poměrně velkorysý a i místa na zadních sedadlech je na rozdíl od octavie dostatek. Fabia Sedan nabízí dnes již standardní uchycení dětské sedačky systémem ISO FIX, ale ani upevnění klasické autosedačky bezpečnostním pásem nepřináší problémy. Řidič u sedanu jistě ocení dobrý výhled dozadu, který je lepší než u combi i u hatchbacku.