Auto - reprezentace Giganticky silný šestiválec, superluxusní interiér a k tomu značka Volkswagen - německy lidový vůz - takový paradox si v sobě nese nová vlajková loď německého koncernu. VW Phaeton se začal jako studie rodit před šesti lety. Loni se ve státní opeře uvedl i na český trh.
Auto - reprezentace
Giganticky silný šestiválec, superluxusní interiér a k tomu značka Volkswagen - německy lidový vůz - takový paradox si v sobě nese nová vlajková loď německého koncernu.
VW Phaeton se začal jako studie rodit před šesti lety. Loni se ve státní opeře uvedl i na český trh. Okamžitě se zařadil mezi nejdražší běžně prodávané automobily. Například šestilitrová dvanáctiválcová verze, kterou pražský prodejce prezentuje jako předváděcí vůz, má hodnotu kolem 4,5 milionu korun. Podobně jako Audi A8 i Phaeton je koncipován jako řidičská limuzína. Platí motto: je tak dobrý, že nebudete chtít najmout si šoféra. Lze žádat manuální i automatickou převodovku. Při jízdě zaujme odhlučnění: chod motoru od stokilometrové rychlosti překryje aerodynamický šum. Samostatnou kapitolou je palubní počítač. Ovládací klávesnice je umístěna na panelu mezi sedadly a také na robustním volantu. Displaye jsou dva - přímo na přístrojové desce a druhý na středové konzole. Zatímco na obrazovce sledované skrz volant se promítají jen klíčové údaje o jízdě, příjmu rádia nebo volaném čísle, terminál mezi sedadly vládne elektronickou rukou také veškerému jízdnímu režimu, klimatizaci, pneumatickému odpružení i nastavení ergonomie sedadel.