Passaty mají špatně utažený šroubNejoblíbenější auto byznysmenů – Volkswagen Passat – přineslo některým majitelům problém. Zpod kufru se ozývá tajemné klepání. Může za něj špatně dotažený šroub, vlastník musí s vozem do servisu.
Passaty mají špatně utažený šroub
Nejoblíbenější auto byznysmenů – Volkswagen Passat – přineslo některým majitelům problém. Zpod kufru se ozývá tajemné klepání. Může za něj špatně dotažený šroub, vlastník musí s vozem do servisu.
Po celé Evropě stahuje Volkswagen do dílen 33 tisíc passatů vyrobených mezi srpnem a listopadem loňského roku. Převážná část z nich jezdí v Německu, v České republice se akce týká sto padesáti vozů. Příčina selhání vozu je přitom kuriózní – kvůli špatně nastavenému počtu otáček automatického šroubováku na výrobní lince mají konstruktéři obavy, že zadní upevňovací šroub uložení pravého tlumiče není dost utažený.
Nebezpečí prý nehrozí
„Závadu jsme zjistili v rámci nepřetržitého sledování kvality u vozidel, která jsou již v provozu. Může ji indikovat klepání z prostoru zadní nápravy,“ řekl Profitu mluvčí značky Jan Klíma. „V důsledku chybného počtu otáček montážní jednotky na výrobní lince nemusí být šroub správně dotažen.“Podle Klímy nehrozí cestujícím v autě žádné nebezpečí. Proto také wolfsburská automobilka nenazývá akci „recall“, jak bývá zvykem u podobných událostí. Majitelé dotčených vozů budou vyzváni k návštěvě servisu, kde bude provedena zhruba hodinová kontrola jejich vozidla. Volkswagen za ni nebude účtovat, včetně potřebných opravárenských prací, žádné peníze.
Oblíben v byznyse
Passat je klasický manažerský a podnikatelský vůz střední třídy. Jeho první generace vzešla na jaře 1973 z koncernové spolupráce a byl rodným bratrem jen o rok staršího Audi 80. Na rozdíl od klasičtěji střižené „osmdesátky“ se stupňovitou zádí se Passat mohl pochlubit módní splývavou zadní částí, jejíž čisté a elegantní tvary navrhl italský stylista Giorgio Giugiaro, šéf turínské firmy Ital Design Zajímavostí je, že pozdější Passat Variant jako první sériový automobil na světě dostal do vínku palivovou nádrž z plastů. Současný typ je už šestou generací modelu, na silnicích jezdí od roku 2000.