INVESTICE DO ICT Bez tiskárny, kopírky, počítače nebo pořádného telefonu si dnes nedokážeme představit snad žádnou kancelář. Jak ale vybrat tu správnou techniku? Důležité je nedělat ukvapené závěry a pořádně si promyslet, k čemu vlastně zařízení potřebujete. Reklama na kancelářskou techniku útočí ze všech stran.
foto: Oki
INVESTICE DO ICT Bez tiskárny, kopírky, počítače nebo pořádného telefonu si dnes nedokážeme představit snad žádnou kancelář. Jak ale vybrat tu správnou techniku? Důležité je nedělat ukvapené závěry a pořádně si promyslet, k čemu vlastně zařízení potřebujete. Reklama na kancelářskou techniku útočí ze všech stran. Nabídka faxů, telefonů, kopírek, tiskáren, skenerů, počítačů je opravdu nepřeberná. Před nákupem libovolné techniky si nejprve pořádně promyslete, co přesně chcete a co by měl přístroj umět. A v neposlední řadě pak kolik peněz jste ochotní za nákup vydat. UDĚLEJTE PŘEDVÝBĚR Při vybírání techniky se nerozhodujte podle reklamních letáků, v krátkých popiskách u jednotlivých výrobků totiž není uvedeno vše, naopak spousta věcí je v nich zamlčena. Stačí si jen několik takových popisků z reklamního letáku porovnat. U jednoho modelu tiskárny se dočtete, že nabízí oddělené zásobníky barev a vytiskne deset stránek za minutu. Druhý model má zásobník na papír a barevný tisk. Z toho jasně vyplývá, že druhá tiskárna je výrazně pomalejší, má společné zásobníky barev a její provoz je tudíž dražší. Na obrázku přitom obě dvě vypadají skoro stejně. Podobná je situace také mobilních i pevných telefonů, kopírek nebo počítačů. Proto je lepší se rozhodovat až v obchodě podle podrobných informací, ovšem na základě předem vybraných kritérií. Ještě lépe však uděláte, pokud si parametry předem zkontrolujete na internetu, uděláte jakýsi předvýběr a v obchodě definitivní rozhodnutí. Pokud samozřejmě rovnou nenakupujete po internetu. Kromě parametrů a ceny jsou ovšem důležité také služby, které navíc k výrobku dostanete. V první řadě je to samozřejmě záruční doba, ze zákona musí být minimálně dvouletá. Někteří výrobci na své výrobky dávají zdarma i víceletou záruku, jiní prodloužení záruky poskytují za finanční úplatu. DŮLEŽITÝ JE SERVIS**
Nezapomeňte ovšem na záruční a pozáruční servis. Je důležité si před nákupem zjistit, za jak dlouho je firma schopná přijet k opravě porouchané kopírky, případně do kdy je schopná ji uvézt do provozuschopného stavu.
Solidní obchodníci by měli být schopní v případě delší opravy zajistit náhradní stroj, v záruční době samozřejmě zdarma. Protože třeba grafickému studiu se nemůže stát nic horšího, než že mu na týden přestanou fungovat tiskárny. Případně obchodníkům závislým na telefonických objednávkách přestane fungovat pobočková ústředna.
Součástí prodeje právě technologicky složitějších zařízení, jako jsou telefonní pobočkové ústředny, by také měla být odborná montáž a následně i školení zaměstnanců. Můžete mít totiž sebelepší technické vybavení, ale pokud s ním neumějí zaměstnanci pracovat, jsou to zcela zbytečně vyhozené peníze.