Menu Zavřít

Výdaje na reklamu letos stoupnou o 15 procent

24. 1. 2017
Autor: Profimedia.cz

Výdaje na reklamu bez internetové inzerce v letošním roce v tuzemsku vzrostou zhruba o 15 procent z loňských 80,3 miliardy Kč. Loni objem reklamy bez internetu meziročně stoupl o 13 procent. Odhaduje to Asociace komunikačních agentur. Údaje za reklamu na internetu za loňský rok budou zveřejněné v únoru.

Právě digitální reklama přitom představuje nejrychleji rostoucí oblast a při zahrnutí všech forem se blíží televizní inzerci. Televizní reklama loni posílila o 19 procent na 42,5 miliardy Kč v ceníkových cenách. Tištěná inzerce v minulém roce posílila o 6,5 procenta na 19,04 miliardy korun. Reklama v rádiích vzrostla o desetinu na 7,05 miliardy korun a za venkovní inzerci zadavatelé utratili 5,21 miliardy, což je nárůst o 6,5 procenta.


Přečtěte si o vzpruze české ekonomiky:

Internet vzpruhou české ekonomiky. Nejvíce roste elektronické obchodování

 ilustrační foto


Největším zadavatelem reklamy byla společnost Procter&Gamble s proinvestovanými 1,36 miliardy Kč, což je o 43 procent více než v roce 2015. Druhá Alza zvýšila reklamní útratu o třetinu na 1,22 miliardy a třetí Lidl investoval 1,05 miliardy Kč, tedy o pět procent více.

Cena služeb reklamních agentur se letos zvýší v průměru o osm až deset procent. Způsobuje to rostoucí zájem o reklamní investice a s tím spojená rostoucí poptávka po zaměstnancích i zájem o moderní nástroje komunikace s důrazem na kreativitu.

MM25_AI


Kdo je vládce českých billboardů? Přečtěte si:

Vládce českých billboardů Fuxa je blízko k miliardám z pražského dopravního podniku

Richard Fuxa


  • Našli jste v článku chybu?