Menu Zavřít

Vydavatel E15 propouští a ruší tituly

17. 12. 2010
Autor: profit

Vydavatelství Mladá fronta (MF) podle dnešní Mladé fronty Dnes (která pod vydavatelství nepatří, vydává ji společnost Mafra) v závěru roku citelně osekává náklady. Bude propouštět a některé tituly zruší úplně.

Foto: Mladá fronta

V několika posledních týdnech dostaly výpověď desítky lidí z několika periodik vydavatelství, píše MfD. Největší očistnou kúrou prošel podle MfD bezplatný týdeník Sedmička, která vychází v 27 regionálních verzích. Každá regionální redakce se zbavila až třetiny lidí, celkem list opustilo na 60 lidí. Úplně zaniknout má středočeská mutace a tento region má od příštího roku obhospodařovat redakce z Prahy, píše deník.

U multiregionálního týdeníku Mladá fronta Sedmička dochází k zakládání nových mutací v oblastech s vyšším inzertním potenciálem, naopak byly zrušeny dvě distribučně a inzertně méně atraktivní mutace týdeníku,“ cituje MfD mluvčí vydavatelství Pavlínu Míčovou. Konkrétní však prý být nechtěla. “O všech novinkách budeme včas informovat,“ řekla MfD.

Propouštění se má týkat i klíčového zpravodajského titulu Mladé fronty, deníku E15. Ten je bezplatně distribuován především do kancelářských budov a zaměřuje se hlavně na ekonomické zpravodajství. Podle několika zdrojů by redakci mělo opustit pět lidí. Další zdroje hovoří o propouštění ještě výraznějším, napsala MfD.

bitcoin_skoleni

E15 rozšiřuje a posiluje své aktivity v rámci webové redakce a zároveň rozvíjí nové modely distribuce,“ řekla MfD Míčová. V průběhu roku vydavatelství také zrušilo řadu odborných a tematických časopisů. “Některé časopisy jsme v letošním roce zastavili, ale také jsme začali vydávat devět nových,“ cituje MfD Míčovou. Vydavatelství podle ní začalo vydávat třeba Computer, Jak na počítač, DIGIfoto, Mobility, Právo&Byznys a také tematické přílohy magazínu Strategie Sgastro, Sprint, Sretail. Podle Míčové by se měl zvýšit právě počet samostatně vydávaných příloh u stávajících titulů. Změny prý budou pokračovat i příští rok.

U některých magazínů se také změní jejich periodicita. Například z týdeníku o reklamě a marketingu Strategie se stane měsíčník, z týdeníku Zdravotnické noviny se stane čtrnáctideník. I to si vyžádá určité personální změny. “U odborných časopisů je nejvíce vidět přesun k internetu, který reaguje na aktuální dění okamžitě. U odborných titulů obecně plánujeme snížit periodicitu,“ řekla MfD Míčová. Podle ní nejsou probíhající změny nic mimořádného, vydavatelství pouze reaguje na vývoj trhu.

  • Našli jste v článku chybu?