* Neměl jste s finančním poradenstvím žádné zkušenosti, přesto jste dosáhl v podnikání úspěch?
Vedle přesvědčení, že správné je investovat hlavně do zaměstnanců, jsem byznys stavěl také na stabilních produktech, to je moje strategie. Zaměřili jsme se na produkty neživotního pojištění, můj společník má s ohledem na své zkušenosti na starost bankovní produkty a já se ženou se staráme o zbytek. důvěra zaměstnanců a klientů je pro mě nejdůležitější, díky tomu se mohu procházet po Frýdku v klidu a s čistým svědomím.
* Jak se v současné době daří vaší finanční pobočce?
Oblast financí má to kouzlo, že je vlastně úplně jedno, jak se ekonomice daří, zda jsou nějaké krize a podobné záležitosti. Obyčejný člověk v každé době finance musí řešit, a tudíž i v časech koronaviru tomu není jinak. dokonce bych řekl, že určitá skupina jinak hodně vytížených klientů má najednou časový prostor a řeší s námi své finanční záležitosti právě díky lockdownu. Samozřejmě produktová skladba se s ohledem na danou situaci mění, takže aktuálně hodně řeším zajištění příjmu a vytváření rezerv.
* V čem se vaše podnikání aktuálně změnilo?
Pokud se bavíme o druhé vlně, tak už ta změna nebyla tak výrazná jako v případě jarního lockdownu. Hodně zavedených procesů z první vlny jsme ani v meziobdobí neopustili, a proto těch změn nebylo tolik. Asi nejzásadnější je možnost potkávat se s klienty skrze videokonference. dokonce po první vlně, kdy jsme tuto možnost zavedli, si někteří klienti i po uvolnění opatření nadále vyžadovali tento druh schůzky.
* Co vám ještě pomohlo?
další významnou změnou bylo a je sjednávání smluv na dálku – ve své podstatě jsme díky technologiím schopni 90 procent požadavků klientů probrat přímo přes videokonferenci a sjednat vše na dálku. Sice jsem vždy preferoval osobní setkávání a myslím, že i po koronaviru se k tomu vrátíme, ale mnoho aktivit z denní rutiny přeneseme na tyto moderní platformy – krátké servisní schůzky, menší úpravy ve smlouvách a podobně.
* Máte obavy z budoucnosti?
Budoucnosti se nebojím. Všeobecně se domnívám, že kdo svoji práci dělá dobře, najde si své klienty, kteří se budou vracet a doporučovat tuto službu. Naopak vnímám, že potřebnost služeb kvalitního poradce nadále poroste.
* Co byste dnes jako finanční odborník doporučil podnikatelům?
Situace v mnoha oborech není jednoduchá, proto je potřeba hledat případné nové cesty, jak se dostat ke klientům a jak nabídnout své služby. Někdy to vyžaduje vystoupit z komfortní zóny, změnit své myšlení a přístup.
Jak rozjet vlastní finanční pobočku? inspirujte se na webu Partners.cz v sekci Kariéra.