Mobilní operátor T-Mobile začne svým českým zákazníkům nabízet speciální tarif, který umožní volání a posílání SMS zpráv na jakýchkoli pět čísel v Česku za zvýhodněnou cenu. Služba nazvaná Mých5 vychází ze služby myFaves, kterou uvedl T-Mobile v USA přede dvěma lety a dnes ji využívá přes 2,5 milionu klientů. Zákazník tarifu Mých5 si do speciální aplikace v mobilu uloží kromě jiných čísel i pět „speciálních“ kontaktů, na něž bude chtít volat za cenu 2,98 koruny za minutu a posílat textové zprávy za 60 haléřů.
Personalizovaná aplikace zajišťuje, že pět vybraných kontaktů, respektive fotografie či ikony, které si klient k daným číslům přiřadí, se stále zobrazuje na displeji. Jednoduchým zmáčknutím navigační klávesy se obrázky posouvají a pro vytočení kontaktu, či poslání SMS zprávy stačí jedno kliknutí na aktuální fotku. Operátor se tím snaží umožnit klientům co nejrychlejší spojení se svými nejbližšími a zároveň je stále mít „na očích“.
„Naše výzkumy potvrzují, že každý z nás komunikuje nejčastěji s malým okruhem lidí, kteří tvoří jeho nejužší sociální síť. Konkrétně statistiky o volání českých uživatelů T-Mobile dokazují, že hovory na pět čísel představují více než šedesát procent všech provolaných minut průměrného klienta,“ říká Jiří Dvorjančanský, marketingový ředitel operátora.
Služba funguje na bázi kreditního tarifu. Na začátku fakturačního období T-Mobile strhne klientovi 416 korun a zákazník si pak peníze „provolává“. Za minutu volání na kontakt ze zvolené pětky zaplatí necelé tři koruny, volání na jiná čísla je zpoplatněno 6,55 korunami. V rámci jednoho kalendářního měsíce si může zákazník jednou změnit jedno až všech pět z vybraných kontaktů. Do pětky je možné zařadit jakékoliv běžné číslo v Česku, tedy jak ze sítí konkurenčních operátorů, tak z pevných linek.