Volkswagen
PRAHA – Německý Volkswagen obohacuje svoji nabídku vznětových motorů pro modely Golf a Bora dvěma novými agregáty. Mají shodný objem 1,9 litru, mezichladič nasávaného vzduchu a turbo–dmychadlo s proměnnou geometrií, oba jsou rovněž vybaveny vstřikovacími jednotkami, které pracují s tlaky až 2050 barů. Nový čtyřválec 1.9 TDI/74 kilowattů nahradí dosavadní čtyřválec 1.9 TDI/66 kilowattů, který je ještě vybavený konvenčním systémem přímého vstřikování paliva do válců. Nový stroj se už bude pyšnit technologií vstřikovacích jednotek „čerpadlo–tryska , což se má projevit nejenom ve zvýšení výkonu, ale také v podstatném zlepšení průběhu točivého momentu. Druhou novinkou Volkswagenu je přímovstřikový vznětový TDI 1,9 l, ze kterého se motorářům německé automobilky podařilo dostat 110 kilowattů. Tento nejvýkonnější motor se dodává do vozů Volkswagen Golf a Bora ve verzích Highline a GTI (pouze vozy Golf). Výkon motoru se přenáší standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovkou buď pouze na přední kola, nebo (u modelů Highline) na všechna kola systémem 4 motion. Výrobce uvádí, že spotřeba motorů je nízká, například VW Golf 1,9 TDI/ /110 kW spotřebuje jen 5,3 litru nafty na 100 km jízdy.