Kreativní nápad prodává. Přes třicet autorů přihlásilo ty své do soutěže Hvězda 3D reklamy. Obdarovaní klienti tuzemských firem budou letos šňupat čokoládu, nasávat protikrizový kyslík či krmit nenasytné zvířátko Tamagoči.
Ve znamení zdravého životního stylu. Vítězná dóza Fitness Double Wave
Autor: Jakub Hněvkovský
Reklamní předmět by neměl být jen cetkou s logem. O to, aby právě jejich výtvor neputoval nejkratší cestou do odpadkového koše, ale zaujal a potěšil obdarovaného, se každoročně snaží stovky reklamních agentur a designérů. Ten, kdo si myslí, že uspěl, může své dílo přihlásit do soutěže Hvězda 3D reklamy. Její desátý ročník byl koncem března vyhlášen v rámci veletrhu Reklama – Polygraf na výstavišti v pražských Holešovicích. Celkově se letos utkalo 75 prací od 34 přihlašovatelů. Rozdáno bylo v různých kategoriích devět prvních cen.
Za nejlepší počin celého ročníku označila porota plechovou dózu Fitness Double Wave z dílny společnosti Targo Promotion. Zadání od klienta, potravinářského koncernu Nestlé, znělo: zakomponovat do tvaru dózy logo cereálií Fitness. Vznikla tak nádoba kopírující dvojité „es“ na konci loga. Kromě celkového prvního místa zvítězila dóza také v kategorii reklamních a dárkových obalů.
Jako nejzajímavější inovaci roku porota vyhodnotila sadu košů na tříděný odpad, kterou do soutěže přihlásil Státní fond životního prostředí.
Ať si manažer šňupne
Luxusnější předměty byly v rámci soutěže představeny ve skupině manažerských dárků. Té dominoval Chocolate Shooter – požitkový šnupač čokolády. Pod tuto originální sadu nástrojů se podepsala společnost ABA. Jelikož se jedná o věc neobvyklou, rozdává se klientům a obchodním partnerům i s návodem, kterak mají čokoládový prášek nasávat.
Z druhého a třetího místa obdarovává manažery firma Kuklik.cz, a to vázou Spiral a ručně vázanými rybářskými mouchami.
Drobní motaní panáčci Kofolásci ovládli kategorii reklamních předmětů použitých v rámci komunikačního mixu. Figurky hrály své role v kampani na Kofolu, jejíž součástí byla i televizní reklama a billboardy. Autorem panenek je společnost Sprint Trading.
Agentura Xact, která si odnesla ocenění ve volné kategorii, zakomponovala do svého výtvoru aktuální dění na trhu a přišla s Kyslíkem pro nadechnutí se v ekonomické krizi. Reklamnímu textilu letos kraluje polštář BastArt, který už si získal velkou přízeň klientů. Nabízí jej společnost BastArt.cz.
Hlad je nejlepší navigátor
Zajímavé nápady přinesla kategorie Reklamní předmět 3. milénia, určená zatím nezrealizovaným návrhům. Ve skupině zvítězil prototyp „šneka na lentilky“ od Lucie Volkové. Jedná se o krabičku vyrobenou z průhledného plastu, která je vystlána papírem sloužícím jako prostor pro potisk. Druhé místo vybojovala sada masážních porcelánových pomůcek s názvem White touch, třetí kubismem lehce inspirovaná miska Triangel.
Originální past na děti, potažmo na jejich rodiče, představil Atelier DSGN. Oblíbené hračce, elektronickému Tamagoči, o nějž se jeho majitel musí pravidelně starat, nebo jednoduše „dodýchá“, přidala jednu vlastnost navíc. Zvířátko se může pořádně najíst pouze tehdy, je-li přiloženo k čipu, který je umístěn na určitém místě. Pokud se tedy nějaká firma rozhodne rozdávat tyto hračky svým zákazníkům, bude je motivovat k tomu, aby navštěvovali její provozovny.
V sofistikovanější verzi může být čip nahrazen modulem GPS, který dokáže určit polohu hračky a navigovat jejího majitele na místo, kam ho potřebujeme nalákat.
Menší, zato nápadité **
Za čtečku paměťových karet, kterou navrhla pro společnost Vodafone, byla oceněna firma Speed Press Plus. Ovládla také kategorii reklamních a dárkových předmětů pro sport, hobby a volný čas, a to se svým stojánkem na mobilní telefon.
Ocenění v dalších kategoriích si odnesly plastová lžička ve tvaru ženského těla od společnosti Speed Press Plus, lepenkové pero Ecopen firmy Jumpee či svítící brčka z dílny výrobce reklamních předmětů Sprint Trading. Nejlepší kalendář má letos podle poroty Regionální rada regionu soudržnosti Jihovýchod.
„V letošním ročníku se projevila všudypřítomná ekonomická krize, přihlášené předměty byly většinou menší, až drobné. Chybějící velikost ale dorovnával skvělý nápad,“ říká manažer soutěže Radomír Starý.
Ve srovnání s minulými ročníky podle něj ubylo předmětů, které na první pohled oslní, ale v podstatě se nedají k ničemu použít. Více se objevovaly vtipné maličkosti, které mají pro příjemce i nějaký praktický význam.
Loňským absolutním vítězem soutěže byla sazenice kávovníku rozdávaná při příležitosti uvedení na trh nové kávy Nescafé.