Menu Zavřít

Vysoká laťka

21. 2. 2002
Autor: Euro.cz

Japonci chtějí ovládnout evropský trh

Japonská Toyota se chce za pomoci nové Corolly stát vedoucí automobilkou na evropském trhu (EURO 4/2002). Co tento vůz, který přišel do České republiky v lednu, zájemcům o koupi auta nabízí? Redakce otestovala pětidveřovou variantu hatchback s benzinovým agregátem 1,4 litru. Tento vůz, který útočí na silně obsazenou třídu menších středních vozů, bude kromě Škody Octavia soupeřit například s Peugeotem 307 či Fiatem Stilo. A to nejen svými parametry, ale i cenou. Nejlevnější Corolla se stejně jako „třistasedmička“ a Stilo prodává za zhruba 420 tisíc korun.
Už při nasednutí do nové Corolly je zřejmé, že auto je oproti předešlé generaci vyšší a širší. Řidič sedí výše a má dobrý rozhled – kromě pohledů přes přední levý sloupek, který stejně jako u Octavie kryje dost velký úhel. Interiér je komfortní, palubní deska i čalounění působí robustním dojmem. Hlavním trumfem kabiny Toyoty proti konkurenční Octavii je dostatek místa pro nohy lidí na zadních sedadlech. Má ale o dost menší kufr.
Také jízda je příjemná, podvozek výborně sedí na asfaltu, ostré brzdy dávají pocit bezpečí. Aby ne, jízdu kontroluje spousta elektronických vymožeností. Motor o objemu 1,4 l VVT-i dává výkon 71 kilowattů (97 k). Mohl by jít lépe od spodu, ale je nutno říci, že raketový start od „jednačtyřky“ prostě nelze čekat. Agregát dokáže dát autu maximální rychlost 185 kilometrů v hodině při sympatické průměrné spotřebě do sedmi litrů na sto kilometrů jízdy. Nová Corolla nastavila skutečně střední třídě laťku dost vysoko.

Toyota Corolla 1.4 HB 5D

MM25_AI

Motor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem 1,4 l
Nejvyšší výkon 71 kW
Převodovka pětistupňový manuál
Objem kufru 437 l.
Nejvyšší rychlost 185 km/h.
Průměrná spotřeba 6,7 l/100 km
Cena (základ) 419 900 Kč

  • Našli jste v článku chybu?