-
Více než 37 tisíc zaměstnanců České pošty se může začít těšit, že budou ze soukromých mobilních telefonů volat levněji. Z informací týdeníku EURO vyplývá, že nový generální ředitel pošty Petr Sedláček připravuje soubor motivačních opatření a různých neplatových benefitů pro zaměstnance tohoto státního podniku a levnější ceny za mobilní služby jsou jedním z nich. „Česká pošta nakupuje od svých dodavatelů spoustu zboží a služeb, nejen třídících linek a velkých zařízení, ale i služeb, kde bychom chtěli nižší nákupní ceny přenést na naše zaměstnance,“ vysvětluje Sedláček. Levnější volání z mobilu mají například zaměstnanci společnosti ČEZ, kteří díky zázemí elektrárenského gigantu volají do sítě O2 za 88 haléřů za minutu (bez DPH), do ostatních sítí za 1,75 koruny za minutu.
Sedláček hodlá systém nových motivačních opatření použít pro udržení zaměstnanců pošty, nelíbí se mu totiž vysoká fluktuace lidí v některých profesích. „Nejedná se ani tak o manuální pracovníky, jako spíše o profese, které vyžadují odbornou způsobilost a profesionální zdatnost. Na mysli mám pracovníky na přepážkách pošt, odkud nám houfně odcházejí do komerčního sektoru, především do bank a pojišťoven,“ říká Sedláček, který do budoucna počítá s tím, že bude muset zvýšit platové ohodnocení zaměstnanců v těchto profesích. „Pošta přece nemůže být zdrojem laciné pracovní síly pro finanční instituce,“ uvedl Sedláček pro týdeník EURO.