Místo na slunci hledají i menší letiště v České republice. Většina plánuje rozsáhlé investice. Vedle již existujících regionálních letišť, která nabízejí vnitrostátní či mezinárodní leteckou přepravu, existují i taková, která mají zatím pouze ambice stát se podobnými letišti.
**Místo na slunci hledají i menší letiště v České republice. Většina plánuje rozsáhlé investice.
Vedle již existujících regionálních letišť, která nabízejí vnitrostátní či mezinárodní leteckou přepravu, existují i taková, která mají zatím pouze ambice stát se podobnými letišti. Některá z nich dříve sloužila armádě (Hradec Králové, Pardubice), jiná nyní patří mezi malá letiště, ale jejich majitelé plánují expanzi. Takovým případem je například benešovské letiště, které by rád do svého majetku získal Středočeský kraj. Plánuje jeho modernizaci a rozsáhlou přestavbu, aby se mohlo stát záložním letištěm pro Prahu. „Modernizované letiště by významně přispělo k rozvoji regionu, ke zvýšení bezpečnosti leteckého provozu i cestovního ruchu ve středních Čechách,“ říká krajský radní Ladislav Kutík. Letiště v Benešově by mělo získat statut veřejného mezinárodního letiště pro potřeby všeobecného letectví a mohlo by tak přijímat i malé dopravní letouny, což by odlehčilo zejména přetíženému letišti v Ruzyni. Celkové investice by dosáhly částky kolem 250 milionů korun. V současné době toto letiště slouží sportovnímu létání, s více než 50 000 vzletů a přistání ročně je ale druhým nejfrekventovanějším po pražské Ruzyni. Hradecká radnice chce zase bývalé vojenské letiště využít jako průmyslovou zónu. Areál letiště město získalo v závěru loňského roku darem od armády na základě rozhodnutí vlády. Účetní hodnota majetku letiště je 800 milionů korun, jeho rozloha činí 229 hektarů a je na něm přes 230 objektů. Město věří, že mu po získání letiště odpadnou starosti s hledáním rozvojových zón. V budoucnu by tady mohl vzniknout technologický park s přítomností počítačových či farmaceutických firem. Současně by zde na části letiště pokračoval civilní letecký provoz. Využití bývalého letiště jako impulz pro rozvoj průmyslu plánuje také chebská radnice. Ta se však zatím o letiště hádá s ministerstvem obrany, které za něj požaduje devět milionů korun. Podle radních je totiž letiště historickým majetkem města. „Nepřichází v úvahu, abychom platili za náš bývalý majetek,“ tvrdí starosta Chebu Jan Svoboda. Podle jeho slov město momentálně zkoumá, jestli by bylo možné letiště komerčně využívat k původním účelům. Blízkost letiště je prý jednou z předností chebského průmyslového parku.