Do segmentu minivozů přišel na konci loňského roku nový model od Hyundaie.
Má označení i10 a je to nejmenší vůz z nové „íčkové“ řady této značky. Cena s daní se dostane pod 200 tisíc korun.
Hyundai Atos nahradila Ídesítka. Zapadá do nové modelové politiky značky, v rámci které vyrábí automobilka malá laciná auta v Indii, auta střední třídy v moravských Nošovicích a zbytek produkuje v Koreji a USA. Hyundai i10 tedy sjíždí z pásů v indickém městě Čennaí, kde se nedávno začal vyrábět také větší model i20.
Auto pro konzervativní Evropu
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Hyundai i10 nemá podnikatelskou verzi N1, odpočet DPH není možný. Je to úsporný minivůz pro městský provoz, hodí se na rozvážku poštovních zásilek, pro firmy typu SOS Drink nebo jako referentský vůz.
Co novinka nabízí? Na rozdíl od svého předchůdce Atose má konzervativní evropský design, auto bylo navrženo a vyvinuto ve vývojovém středisku značky v německém Rüsselsheimu. Koncernovou pečeť nese také motor, který má Korejec společný s vozem Kia Picanto. Na trhu minivůz konkuruje například Chevroletu Spark, Fiatu Panda, Renaultu Twingo či trojici miniaut z Kolína.
Jaké jsou naše dojmy z redakčního testu? i10 je na svoji třídu poměrně prostorná, čtyři lidé se v kabině nemačkají, ale ani pět pasažérů nemá problém. Horší je to s kufrem, který má objem 220 litrů. To je prostor tak na větší nákup z hypermarketu. Zavazadelník lze ale sklopením opěradel zadních sedadel rozšířit na 910 litrů, což je mezi minivozy rekordní hodnota.
Mrštný do města, slabý na dálnici
TECHNICKÉ ÚDAJE
- *model - Hyundai i10 1,1 SOHC typ vozu - pětidveřové miniauto motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,1 litru max. výkon - 48 kilowattů max. rychlost - 151 km/hod zrychlení 0-100 - 15,6 sekundy spotřeba - 5,2 l/100 km kufr - 220 litrů cena (základ)** - 199 900 Kč
Pocity z první jízdy, kterou jsme absolvovali v pražských ulicích, byly v našem testu dobré. Palubní deska je přehledná, všechno včetně řadicí páky je při ruce. Manuální řazení bylo přesné. Auto je obratné a na malý motor překvapivě mrštné. Šestašedesát koní pod kapotou mu dává na křižovatkách solidní odpich.
Slabinou ale byla dálnice. Jakmile jsme z města vyjeli na rychlostní komunikaci z Prahy do Turnova, mohli jsme zapomenout na poslouchání rádia, protože s plynem na podlaze je agregát hlučný. i10 sice „udělá“ více než 150 kilometrů v hodině, akcelerace ve vyšší rychlosti je ale žalostná, podvozek není na maximálce jistý. Nový Hyundai je prostě určen do města, to je jeho doména.
V uličním provozu ocení řidič nízkou spotřebu kolem pěti litrů benzinu na sto kilometrů, dobře fungující posilovač řízení a rejd, který dokáže zaručit otočení vozidla na prostoru o průměru 9,2 metru.
K tomu je třeba připočítat solidní výbavu, i10 má například jako jediné auto v segmentu kotoučové brzdy na všech kolech. Zájemce si může přikoupit také automatickou převodovku. Jedenáctistovka v nejvyšší verzi Style nabízí čtyři airbagy, elektricky ovládaná zrcátka i okna, manuální klimatizaci či rádio přehrávající také soubory MP3, to vše za 240 tisíc korun.