Až 80 procent českých obchodníků využívá reklamní letáky distribuované do poštovních schránek k získání nových zákazníků. Pro 40 procent z nich to také představuje způsob, jak zvýšit své tržby.
Foto: Profimedia.cz
Podle obchodníků představují letáky pravidelně využívanou formu komunikace s domácnostmi, přičemž jimi nabízené slevy na nabízené zboží se nejčastěji pohybují mezi 20 až 30 %. Vyplývá to z výzkumu, který zrealizovala společnost Česká distribuční mezi svými klienty.
Výzkum ukázal, že letáky obchodníkům slouží především k získání nových zákazníků a zvýšení tržeb. Zároveň se 70 % dotázaných shodlo, že v objemu, v jakém letáky využívají, se jim vložené investice rychle vrátí. Pouze 5 % z nich říká, že se jim investice do některé jejich kampaně nevrátila.
„Z analýzy vyplynulo, že největší úspěch zaznamenávají letáky především v segmentu hraček, léků, potravin a nápojů. Například u léků jsme si mohli všimnout největšího úspěchu při propagaci ibuprofenu,“ řekla Michala Malčikovová, obchodní ředitelka ze společnosti Česká distribuční.
Největší odezvu mají podle respondentů letákové akce v Jihočeském, Jihomoravském a ve Středočeském kraji. Až 89 % obchodníků dává přednost regionálním kampaním, které dokáží mnohem lépe zacílit na konečného spotřebitele.
„Obchodníci si uvědomují, že letákové akce je zapotřebí přizpůsobit zákazníkům v jednotlivých regionech a jejich konkrétním specifikům. Zákazníci v různých regionech žádají jiné zboží, jsou jinak sensitivní na cenu nebo kvalitu a je nutné vnímat i lokální, neboli místí, konkurenci. To výrazně zvyšuje efekt letákových kampaní,“ dodala Malčikovová. Z odpovědí obchodníků rovněž vyplynulo, že při výběru zboží do letáků hraje zásadní roli sezónnost a zájem zákazníků o konkrétní výrobek.
Jaké jsou hlavní výhody v používání letáků distribuovaných do schránek jako marketingového nástroje?
Zdroj: Česká distribuční