Menu Zavřít

Vzpoura čísel

8. 9. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Posuzování automobilů pouze na základě strohých čísel je protivné. Vypovídají totiž o jejich charakteru stejně málo jako hovoří homosexualita Jana Zrzavého o jeho obrazech. V některých případech se však centimetry a litry jeví jako klíčový argument. Třeba v případě kombíků.
Ford Focus si nepotrpí na sofistikované přihrádky pod podlahou nebo pod sedadly, nechlubí se ani výjimečně praktickými soustavami příček a kolejnic na ukotvení nákladu, aby v kufru nepoletoval. A navíc má ve verzi kombi jeden z nejmenších zavazadlových prostorů ve své třídě. V pětimístné konfiguraci se do něj vejde 482 litrů, což je o téměř sto méně než u Octavie Combi, a oproti Peugeotu 307 Break jich ztrácí dokonce 112. A i když sklopení sedadel rozšíří místo pro náklad trojnásobně, konkurence má opět navrch. Jenže sto litrů představuje totéž, co největší kufr od Samsonitu. To už se nezdá tolik.
Přes všechny nevýhody v oblasti zavazadlového prostoru je to totiž stále Ford Focus. A to znamená, že jízdní vlastnosti jsou nadprůměrné od komunikativního řízení po předvídatelné chování nejlepšího podvozku v nižší střední třídě. Přesná převodovka, ostré brzdy. A tenhle Focus lze navíc za patnáct tisíc přestavět na lehký užitkový vůz a jeho pořízení odečíst z daní firmy. Se slabší, 90koňovou turbodieselovou šestnáctistovkou přitom tvoří jednu z nejekonomičtějších kombinací.
Akcelerací na stovku nad dvanáct sekund motor neohromí, nicméně pružností předčí i nejnovější benzinovou 1,6 Ti-VCT se 115 koňmi (EURO 14/2005). Utlumení agregátu dosahuje slušné úrovně a průměrná spotřeba kolem pěti litrů nafty částečně vynahrazuje vyšší pořizovací cenu v porovnání s podobně výkonnými benzinovými verzemi. Problematickým se ukazuje pouze fakt, že s tímto agregátem se nabízí Focus pouze ve dvou nižších výbavách a za spoustu věcí je potřeba připlácet. Manuální klimatizace vyjde na 36 tisíc, další peníze vytáhne systém elektronické kontroly stability, okenní airbagy nebo střešní lyžiny. A palubní počítač nedostanete ani za příplatek. Luxusnější vybavení ve Fordu rezervovali pro šestnáctistovku se 109 koňmi a s automatickou převodovkou. A to je škoda. Ford Focus Combi 1,6 Duratorq TDCi Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1560 cm3
Max. výkon 66 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 177 km/h
Průměrná spotřeba 4,7 litru na 100 km
Základní cena 528 990 Kč

ebf - tip - debata

Klady - jízdní vlastnosti
- nízká spotřeba
- široká příplatková výbava

Zápory - chybí sofistikované uchycení nákladu v zavazadlovém prostoru
- velikost zavazadlového prostoru
- palubní počítač nelze získat ani za příplatek

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).