Fúze a akvizice Zákazníci ve více než 400 čínských obchodech amerického retailového řetězce Walmart budou moci k placení používat mobilní službu Alipay Wallet, již provozuje internetový obchod Alibaba. Největší kamenný obchodník – 11 tisíc obchodů v 27 zemích – tak spojuje síly se svým konkurentem, největším online obchodníkem planety. Proměnu globální rovnováhy ekonomických sil dobře ilustruje skutečnost, že dohoda o využití služby Alipay Wallet přichází více vhod Walmartu (jenž také bude první měsíc vracet novým zákazníkům až 15 jüanů, téměř 60 korun, z každého nákupu). Jde o to, že Walmart se chce po celém světě vyhnout placení poplatků vydavatelům kreditních karet a zprostředkovatelům mobilních plateb. V USA proto spojil síly s několika desítkami dalších obchodníků (nejvýznamnějším z nich je jiný retailový řetězec Target), kteří odmítají přistoupit k rychle se rozšiřující mobilní službě Apple Pay, která kreditní karty používá. Namísto toho vytvořil před třemi lety vlastní mobilní platební systém CurrentC, jenž ovšem stále funguje pouze ve zkušebním módu. Spojenectvím se systémem Alipay Wallet by Walmart v podstatě mohl odkoukat, jak se to dělá správně: služba čínského obchodníka má dosud 270 milionů uživatelů ve 40 tisících maloobchodech.
l