V Pardubicích chodí na extraligu víc diváků než na zápasy reprezentace. Nejvíc v lize. Devítitisícové návštěvy však rozpočet klubu příliš neposílí. Podíl vstupného na rozpočtu Pardubic činí, podobně jako v jiných klubech, jen deset až patnáct procent ročně. Když je plný dům. Kdyby byl poloprázdný, pak zhruba o pět procent méně, protože na řadu míst klub prodal celoroční permanentky. Aby se představení v Duhové aréně zaplatila jen z příjmu od diváků, musela by cena vstupenky stoupnout devítinásobně. Nejen v Pardubicích pulzuje krev sponzorů spíše jako sociální příspěvek publiku. Mecenáši to samozřejmě vědí, když v soukromí tvrdí, že sponzorovat v Česku sport je spíše charita než marketingový nástroj.
Proto řada manažerů na hokej chodí inkognito.
Na otázku, jaký je vztah společnosti Ford k hokeji, odpověděl její generální ředitel v Česku Vladimír Vošický zeširoka: „Velmi kladný.“ Od firmy s centrálou v Detroitu, kde řádí tým Red Wings, se ani nedalo nic jiného čekat. České zastoupení Fordu ani jeho generální ředitel si ale V.I.P. box koupit na žádném stadionu nehodlají, a to ani při mistrovství světa v Praze a Ostravě. Na regionální úrovni hokej podporují. „Spolupracujeme podle potřeby s firmami některých našich partnerů,“ řekl Vladimír Vošický. Jak je v hokeji tradicí, odmítl formu spolupráce specifikovat jinak, než že se jedná o finanční i jinou podporu všude tam, kde se hraje dobrý hokej. Nejvyššího představitele Fordu proto lze jednou za měsíc zahlédnout na Spartě, zvláště když tam hrají Pardubice, jeho oblíbený klub.
Generální tajemník Burzy cenných papírů Praha Pavel Hollmann zase nepopírá, že jeho srdce patří Kladnu, kde byl před deseti lety předsedou hokejového klubu. Dnes mu však příliš nepomůže, a nejen proto, že se přestěhoval do Prahy. „Hokejové sponzorství je spíše na členech burzy než na nás.“ Na hokej však občas chodí, do sparťanské T-Mobile arény, jak říká, na kvalitní soupeře. „Docela se těším do nové haly Sazky. Sledovat hokej tam bude zážitek.“
Finanční ředitel společnosti Reemtsma Richard Vavřík má k hokeji zcela vyhraněný přístup: „Jako dítě jsem hrál hokej do té doby, než mne připravili o zuby. Od té doby se o něj nezajímám. Koukat na to, jak se po ledě honí dvacetileté děti, mi připadá zpozdilé. Za vrchol české poťouchlosti považuji informace médií, jak Illinois porazily Calgary. Něco takového se v Německu nemůže stát. Je to, jako by měly noviny psát o tom, kdo šel v Šanghaji na červenou.“
Zato předseda představenstva brokerské společnosti Atlantik FT Miloslav Vyhnal hokej v NHL sleduje. „Těší mne úspěchy našich hokejistů,“ říká, i když na extraligový hokej se dostane třikrát do roka. „Jelikož jsem člověk konzervativní, již přes čtyřiadvacet let fandím HC Litvínov. Zejména v minulosti měli skvělé hokejisty. Moc se těším na mistrovství světa. Pokud se mi podaří zajistit vstupenky, půjdu se podívat.“ O zakoupení klubového sedadla nebo skyboxu v Sazka Areně však Vyhnal neuvažuje. Není divu, Litvínov tam hrát nebude. Přesto, když jde na hokej, fandí Litvínovu v Praze na Spartě nebo na Slavii.
Generální ředitel Autoklubu Bohemia Assistance Ivo Videnka je potvrzením toho, že divácké inkognito manažerům stačí, alespoň dokud se výnosnost sportovních investic nezvýší. Fandí Vítkovicím, ale protože z Prahy je to do vítkovické haly daleko, naposledy tam byl loni na play-off. „Musím se přiznat, že na letošní mistrovství světa sháníme vstupenky čistě z obchodních důvodů. Náš nizozemský partner by se tam totiž moc rád podíval. Jinak když jdu na hokej sám, tak to nejsou V.I.P. lóže, ale vezmu si džíny a jdu mezi normální lidi. Tam se dozvím, who is who.“