Největší světový zprostředkovatel videí YouTube rozšíří svou nabídku o vlastní televizní službu, kterou chce konkurovat velkým kabelovým televizím. Jeho YouTube TV nabídne více než čtyřicet televizních stanic, možnost stáhnout si obsah a také funkci přeskočení reklam, to vše za měsíční předplatné ve výši 35 dolarů (900 korun). V první vlně se zaměří na velká americká města.
YouTube o své nové službě informoval novináře na předváděcí akci v Los Angeles, kterou zároveň přenášel do New Yorku a San Franciska. Právě na velká města se zaměří během prvních měsíců chodu nové služby, v jejímž rámci budou mít předplatitelé přístup k vysílání velkých televizních stanic, jako jsou ABC, CBS, FOX nebo NBC. Ke každému předplatnému bude k dispozici šest účtů, které budou individuálně nastavitelné.
Stejně jako podobné streamovací služby však YouTube naráží na omezení, která mohou některé zájemce odradit. V jeho nabídce totiž nebudou například kanály od Viacomu a Turner Broadcasting, což znamená, že nebude moci nabídnout obsah z MTV, CNN či TNT. Dosud navíc nebyla oznámena dohoda s Time Warner.
Kdy přesně vyrazí YouTube se svou novou službou na trh, zatím není známé, podle společnosti by k tomu však mělo dojít v řádu měsíců. Postupně chtějí YouTube TV dát k dispozici po celých Spojených státech, informace o případném rozšíření do zahraničí v tuto chvíli nejsou k dispozici.
YouTube si půdu pro vstup na televizní trh připravuje už od roku 2015, kdy spustil projekt Red, streamovací službu založenou na bázi předplatného. V ní nabízí uživatelům sledování bez reklam a nabídku exkluzivních programů přímo z produkce YouTube za desetidolarový měsíční poplatek. Také tato služba bude zahrnuta do YouTube TV.
YouTube má problémy v Rusku. Přečtěte si více:
Postavte servery nebo končíte. Ruský zákon komplikuje YouTube existenci
Dříve v tomto týdnu už YouTube oznámil, že jeho uživatelé denně sledují dohromady přes miliardu hodin jeho videí, čímž se přiblížili počtu hodin, které každý den průměrně stráví Američané u televize. Pokud by se jim i díky nové službě povedlo klasické televize předehnat, jednalo by se o velký průlom, který by mohl vést i k razantnímu zvýšení ceny za reklamu.
„Lidé pod osmnáct let znají prakticky jen YouTube, Instagram, Snapchat nebo Netflix,“ říká David Pakman z investiční skupiny Venrock. Podle něj si právě tito lidé nikdy nepořídí kabelovou televizi a YouTube na nich může v budoucnu nejvíce vydělávat.
Vznik YouTube TV bude výnosný i pro jednotlivé televizní stanice. „Prakticky každý člověk na světě se smartphonem nebo chytrou televizí má nainstalovanou aplikaci YouTube,“ říká analytik Rich Greenfield, který připomíná, že světové jednička na poli videoobsahu disponuje propracovaným reklamním systémem založeným na demografických podmínkách.
Dále čtěte: