Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané cenové kategorii
S prstem na tepu
Audi A8 4.2 quattro
Tak dlouho se ingolstadtská automobilka snažila dotáhnout na své slavnější rivaly Mercedes-Benz a BMW, až se jí je podařilo předčít. A zrovna v prestižní kategorii, na níž si všichni tři tolik zakládají. Nakonec to šlo snadno. Po vzoru Mercedesu se A8 tváří trošku vážně a konzervativně, z bavoráků si zase vzala sportovní švih. Pohon všech čtyř kol quattro je jedním z pokladů automobilky stejně jako hliníkový rám karoserie, takže by bylo hříchem je v nejluxusnějším sedanu nepoužít. Jako celek to funguje dokonale. O tiše předoucím osmiválci se řidič dozví, jen když otevře přední kapotu. Z elektroniky ho patrně nejvíc potrápí omezovač rychlosti, kvůli kterému se na německých dálnicích nedostane přes hranici 250 kilometrů za hodinu. A k tomu všemu vějička pro individualisty: startování tlačítkem, které si pamatuje otisk řidičova prstu. Klíček je ale třeba mít s sebou – alespoň v kapse saka.
Cena: 2 460 000 Kč
Svět otáček
Porsche Boxster S
Za těch několik desetiletí historie se osvědčilo, že u Porsche vědí, jak má vypadat a jezdit sportovní auto. A to platí i pro řadu, která je od německé automobilky cenově nejdostupnější. Na jejím vrcholu stojí Boxster S, a přestože to není „devětsetjedenáctka“, oplývá stejnou chutí rozletět se ďábelským tempem a vrhat se do každé zatáčky. Pohon zadních kol a motor 3,2 litru umístěný uprostřed vozu coby atributy ryzího sporťáku jej k tomu předurčují. Mezi budíky na přístrojové desce Boxsteru dominuje otáčkoměr, do kokpitu se spíše zalehává a to, co je skutečně důležité, jsou tři pedály, volant a řadicí páka. Stojící vůz se ve stokilometrové rychlosti ocitne během 5,7 vteřiny a jediné nebezpečí představuje stažená plátěná střecha. Při maximálních 264 kilometrech za hodinu totiž jak řidiči, tak jeho spolujezdci vítr příšerně rozcuchá vlasy.
Cena: asi 1 900 000 Kč
Už jenom volant
Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDi
Nemá si cenu nic nalhávat, lidové vozy už dávno Volkswagen nedělá. Svědčí o tom i skutečnost, že nejzajímavější model ze současné nabídky automobilky nese vyšší než dvoumilionovou cenovku. Stejný původ jej pojí s dražším Porsche Cayenne, ale minimálně jedna jeho podstatná část je unikátní: desetiválcový turbodiesel. S takovou obludou pod kapotou si může troufat na starty jako dělová koule, atakovat 230kilometrovou rychlost a ještě se jako podařený sportovně užitkový vůz potýkat s drsnými terénními překážkami. Přitom řidiče obklopuje luxusním a precizně provedeným interiérem a cestování mu ulehčuje hladkou automatickou šestistupňovou převodovkou Tiptronic a tempomatem. Člověk na levém předním sedadle by tak měl tu a tam přeřadit páčkou pod volantem. Nikdo se nechce cítit zbytečně.
Cena: 2 380 100 Kč
Zarputilý transportér
Hummer H2 6.0 V8
Priority jsou priority. Někoho uchvátí, že se řítí třísetkilometrovou rychlostí, jiného potěší mizivá spotřeba. A pak jsou tu lidé, o nichž se říká, že je nic nezastaví. Ti mají hummer. Americké vojenské vozidlo se proslavilo natolik, že jej jeho výrobce začal produkovat sériově. Uspělo, původní výrobce AM General se spojil s General Motors a objevila se „menší“ a „levnější“ třítunová verze H2. Nezanedbatelnými výhodami bezpochyby disponuje. Jenom sebevrah se pokusí udělat před vámi myšku a s troubením si to každý také raději rozmyslí. Asfalt neomezuje a polní cesty jsou pouhým doporučením, kudy se s hummerem ubírat. Jedna věc vlastně řidiče H2 zastavit může. Přestože se benzinový šestiválec spokojí i s méně kvalitním benzinem (někteří fanoušci auta tvrdí, že jede i na bourbon), spotřeba kolosu se pohybuje mezi 20 a 30 litry na sto kilometrů. Do nádrže se však litrů vejde jen asi 140, takže párek kanystrů v zavazadlovém prostoru není k zahození.
Cena: 2 049 000 Kč