NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun. Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele. Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S.
NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun.
Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele.
Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. Ty si můžou dovolit jen šéfové velkých korporací nebo majitelé úspěšných firem. Phaeton ale nebyl v minulých letech tak prodejně úspěšný jako jeho konkurenti, proto výrobce přichází s vylepšenou druhou generací.
Hlavní novinkou je agregát V6 TDI s výkonem 171 kilowattů. Ten je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a údajně jedním z prvních na světě, který odpovídá podmínkám připravované normy Euro-5. V porovnání s nyní již „odstupujícím“ motorem V6 TDI získal nový agregát osm koní na výkonu, ale s výrobcem udávanou spotřebou 9,6 litru na 100 kilometrů nikoli na úkor zvýšení spotřeby paliva.
Jaké jsou jízdní vlastnosti vozu s tímto motorem? S pohonem všech čtyř kol dosahuje rychlosti 236 kilometrů za hodinu. K technickým zdokonalením patří radar, který má eliminovat riziko čelního nárazu. Novým bezpečnostním systémem je také asistent při změně jízdního pruhu, jenž monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích.
Kromě toho dostal phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, rovněž modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný bluetooth telefon s přídavným sluchátkem.
Technické inovace phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Alternativou agregátu TDI u nové verze phaetonu jsou tři zážehové motory nabízející výkony v rozmezí od 177 do 331 kilowattů.
JAK FUNGUJE RADAR
Systém Front Assist, který má předcházet čelním nárazům, využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrždění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze sešlápne-li řidič pedál. Díky systému Front Assist se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.