Oproti loňskému roku se chystá finančně omezit výdaje na nákupy vánočních dárků pouhá pětina Čechů. Nejdražším dárkem se nejčastěji chystáme obdarovat svého partnera. V průměru za takový dárek naložíme 2266 korun.
Autor: Jakub Stadler
Podle výzkumu GE Money Bank stále narůstá trend nakupování dárků přes internet. Pro tento způsob se vyslovilo již 43 % dotázaných. Více než polovina lidí nakupuje vánoční dárky ve velkých obchodních centrech, 48 % Čechů pak shání další dárky v menších specializovaných obchodech. Téměř dvě třetiny Čechů plánují využít povánočních slev, ve kterých se nejčastěji chystají nakoupit oblečení a obuv.
V době finanční krize mají Češi strach ze zadlužování, proto naprostá většina lidí hodlá pořídit vánoční nákupy z výplat a ze svých úspor.
V průměru na jeden dárek vynaložíme asi 2266 korun, přičemž tento průměr navyšují dražší dárky, které kupují svým partnerkám muži. Ženy nejdražším dárkem většinou obdarují své děti, ale je to dáno i tím, že nadílku pro ratolesti v rodinách často nakupují za oba rodiče.
Podle výsledků výzkumu přijdou v tomto období průměrnou českou rodinu výdaje spojené s Vánoci na 28622 korun.
Více na NašePeníze.cz.