Menu Zavřít

Zachovejte klid před zákazníkem!

26. 1. 2004
Autor: Euro.cz

Jeden lodivod vykládal při cestě pasažéru: "Zde v moři znám kde jakou skálu a mělčinu." Vtom však loď narazila. "Vidíte, tu je zrovna jedna z nich!" řekl znalecky. Proč vám to takovým způsobem říkáme? Abyste se nikdy nenechali před zákazníkem přivést do rozpaků.

INSPIRACE Z I. REPUBLIKY

bitcoin_skoleni

Stává se totiž dosti často, na příklad při předvádění složitého stroje, že právě před zákazníkem vypoví službu, přestože byl předem náležitě vyzkoušen a prohlédnut. Pravda, je to mrzuté, ale z mrzutosti se stane prodejní chyba, upoutáte-li na vadu zákazníkův zájem. Nenechte se proto vyvést z klidu! Počínáte-li si nervosně, zvětšujete často jen nepatrné nedopatření. Díval jsem se nedávno na předvádění tiskařského stroje s automatickým nakládáním papíru. Stroj byl seřízen tak, že nebyl-li papír mezi tiskovými válci, samočinně se zastavil. Přesto, že byl prohlédnut dokonale před předváděním, skřížil se v přívodních drážkách hned první papír a stroj se zastavil. Bylo to sice způsobeno nedostatečným rozpětím drážek pro formát papíru, ale předvádějící inženýr neztratil duchapřítomnost a pohotově prohlásil: „Jak vidíte, stroj je tak dokonalý, že se ihned zastaví, je-li papír jen špatně naložen.“ Ani jeden ze zájemců nepostřehl pravou příčinu, protože nebyla chybnou taktikou ještě zvětšována. Nuže, přihodí-li se i vám něco podobného, zachovejte v první řadě klid. Zákazník nebude mít dojem, že k odstranění i malé závady je potřeba velikého zlobení a celého štábu mechaniků.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

  • Našli jste v článku chybu?