Hračky Výrobu české autodráhy Faro už neřídí investor Roman Lesný, který legendární hračku před více než rokem uzmul hrobníkovi z lopaty. Zachráněnou firmu koncem minulého roku prodal krizovému manažerovi a expertu na marketing Miroslavu Sanytrákovi.
„Když se podařilo společnost finančně stabilizovat, nastavit všechny manažerské, právní a obchodní procesy a vztahy, nadešel čas hledat nějakého nadšence a zároveň profesionála v dané oblasti, aby firmu dále rozvinul a dlouhodobě se o ni staral,“ sdělil k tomu Lesný.
Nadšenec pro elektromobilitu a někdejší šéf plzeňské Škody Lesný odkoupil unikátní výrobní soubor v konkurzu, do kterého spadla společnost Model-Faro autodráhových fandů Ivana a Romana Kyselových. Lesný tím stroje zachránil před sešrotováním a vloni v březnu je vložil do nově založené firmy Farofactory. Tu nyní prodal Sanytrákovi.
Nový majitel chce firmu dále rozvíjet, chystá třeba nové modely autíček. Velký dluh vidí ve slabé propagaci. Autodráha patří podobně jako Igráček nebo Merkur k ikonám československého hračkářského průmyslu. Cenu transakce s výrobcem autodráh Faro kupec i prodávající tají. „Je to za podmínek takových, aby mě bavilo a investičně dobře vycházelo zachraňovat firmy a zároveň aby nový majitel měl zajištěnou výhodnou startovací pozici a možnost zajímavé ekonomické návratnosti,“ odpověděl Lesný.
Zatím nelze zjistit finanční zdraví firmy, která byla do obchodního rejstříku zapsána teprve loni v březnu. Lesný se ale například chlubí tím, že se v minulém roce podařilo prodat autodráhu i jednomu ze známých českých boháčů. Ten si podle jeho slov ve svém domě nechal nainstalovat závodní okruh za čtvrt milionu korun.
Historie výroby autodráh se začala psát v šedesátých letech v jihočeských Trhových Svinech. Generace kluků je znají pod značkami Europa Cup, Ites, Gonio, Autodráha 90 nebo Faro.