Cesta nadzemní linkou vídeňského metra se stává v letních měsících nesnesitelnou. Vedle instalace klimatizace reaguje rakouské hlavní město i řadou méně obvyklých opatření.
Vídeňský dopravní podnik má problém se zápachem, konkrétně na lince metra U6, která vede z velké části nad zemí a odér interiérů vozů se stává v letním parnu pro cestující nesnesitelný. Město proto přišlo s celou řadou opatření, která mají jízdu zpříjemnit.
Některá z nich zase tolik nepřekvapí. „Vedle speciálních okenních fólií a ventilace pro přívod čerstvého vzduchu testuje dopravní podnik také dovybavení starších vozů klimatizací,“ citoval deník Der Standard městkou radní Ulli Simovou. Zhruba polovina vozů na U6 už klimatizovaná je, u zbytku by se tak mělo stát v řádu několika měsíců.
Ostatní kroky města v boji se zápachem však vzbuzují rozpaky, v lepším případě úsměv. Na stanicích linky od pondělka rozdávají zaměstnanci dopravního podniku cestujícím deodoranty zdarma. Na etiketě je mapa sítě linek vídeňského metra. Celkem dopravce objednal 14 tisíc deodorantů.
Nejvíce však Vídeňany rozhodil zákaz silně zavánějících potravin, který vstoupí v platnost prvního září. Zatím není jasné, jakého jídla přesně se omezení bude týkat. Podle Simové by mohli v hlasování rozhodnout sami cestující.
Seit Jahren ein heißes Thema: Essen in der U-Bahn! Viele Fahrgäste wünschen sich ein Ende von Kebap, Leberkässemmerl und Co. Ab September kommen wir diesem oft geäußerten Wunsch nach. Dann startet ein Pilotprojekt zum Essverbot auf der U6. https://t.co/rZk3xL0jDz pic.twitter.com/2PW2Ysh29z
— Wiener Linien (@wienerlinien) 16. července 2018
S největší pravděpodobností však v budoucnu už nebude možné v U6 konzumovat kebab, falafel, pizzu, těstoviny, ale ani tradiční rakouské pokrmy, jako je leberkäse (jemná sekaná) nebo käsekrainer (klobása se sýrem). Naopak popíjet nealkoholické nápoje bude možné i v budoucnu.
Zdá se, že Vídeňané jsou v názorech na zákaz pojídaní ve veřejných dopravních prostředcích rozdělení. Zatímco část ho vítá, jiní se na sociálních sítích svolávají na hromadnou „žranici“ ve vagonech U6.
Dále čtěte: