Menu Zavřít

Zamilovat se a vrátit

29. 7. 2019
Autor: Euro.cz

Sázíme na unikátní termální minerální vodu v kombinaci se zkušeností personálu, říká ředitel Lázní Teplice

Každá doba přináší své trendy. Dnes naštěstí pozorujeme návrat k přírodě a to nahrává i přírodním léčivým zdrojům.

Farmářské trhy, čerstvá zelenina a ovoce, drůbež či maso bez antibiotik, to je stále častější téma. „Proto paralelně též na problémy se zády či svaly by se neměla hledat úleva v lécích, které svými vedlejšími účinky mohou rozkolísat či poškodit rovnováhu organismu. Příroda a její ohromná síla regenerace v kombinaci se zkušenými odborníky může pomoci bez nežádoucích vlivů. V tom je naše příležitost,“ říká Radek Popovič, ředitel Lázní Teplice.

* » Projevuje se konjunktura posledních let i v lázeňství?

Vývoj v lázeňství je dán celou řadou faktorů, jejichž mix ovlivní výsledné hodnocení. Jsme rádi, že se ekonomice daří a klienti si ve větší míře sami zaplatí za léčení či prevenci. Tento pozitivní trend je však z druhé strany korigován politickým, ekonomickým i demografickým vývojem na zahraničních trzích.

* » Jaká je struktura klientů z pohledu pojištěnci versus samoplátci?

V průběhu roku se mění. Za posledních dvanáct měsíců má více než polovina klientů lázeňskou léčbu hrazenou ze zdravotního pojištění. Samoplátci většinou volí léčebné pobyty na kratší dobu nebo variantně pobytové relaxační balíčky.

* » Jezdí už i mladší ročníky, nebo jednoznačně vedou senioři?

„Naše populace je pohybově chudá,“ tak se často vyjadřuje naše lékařská ředitelka. A má pravdu. Sezení u počítače či za volantem je pro záda, svaly a klouby velká zátěž. Proto v lázních najdete klienty všech ročníků. Jsme specialisty na léčení pohybového aparátu a neurologických onemocnění, a tak se zde potkávají sportovci po úrazech s vrstevníky jejich rodičů, které po endoprotézách vracíme do aktivního života, či prarodičů, jimž ulevujeme od chronických problémů. V teplických lázních však úspěšně léčíme i děti, a to s vážným poškozením centrální nervové soustavy.

* » Jak se liší požadavky a očekávání pojištěnců a těch, kteří si lázně platí sami? A jak na to vy reagujete?

Očekávání zákazníků jsou vysoká a se zkušenostmi z cestování po světě rostou. Naší filozofií je rovný přístup ke všem klientům bez rozdílu: vážíme si samoplátců stejně jako pojištěnců. Snažíme se podat bezchybný servis, aby v případě potřeby klienti opět vyhledali naši pomoc. Konkrétně například ve stravování neodlišujeme samoplátce od pojištěnců. Všichni mají bohatý snídaňový bufet, k obědu a večeři na výběr z pěti jídel, k tomu salátový bufet a nápoj.

* » Je podle vás nutnost, aby se lázně orientovaly na komerční klientelu? Jaké to vyvolává v lázeňství změny?

Z mého pohledu je nezbytné stavět podnikání na více pilířích. Ten, kdo v lázeňství spoléhal pouze na platby od zdravotních pojišťoven, byl v období restrikcí indikačního seznamu ve velmi svízelné situaci. Diverzifikace rizika je nutností. A to nejen z důvodu udržení lázní v provozu, ale hlavně pro možnost dalšího rozvoje a investic, které jsou základem pro budoucnost.

* » Platí pojišťovny skutečně těm, kteří lázně potřebují?

Systém plateb za lázeňskou léčebně rehabilitační péči je dán seznamem indikací, u nichž je stanovena délka léčby, možnost jejího opakování, místo léčení a rozsah úhrady. Ten, kdo lázně skutečně potřebuje, musí nejprve navštívit svého praktického lékaře či specialistu, aby mu vypsal návrh na lázeňskou péči. Pokud návrh na lázeňskou péči obsahuje všechny náležitosti a je v souladu s indikačním seznamem, schválí jej revizní lékař zdravotní pojišťovny a odešle do lázní. Klíčovým okamžikem je tedy znalost indikačního seznamu a celého procesu a jistě i ochota lékaře vypisujícího návrh na léčení. Klient má právo na výběr konkrétních lázní, pokud se v nich léčí jeho indikace.

* » Kolik k vám jezdí cizinců a odkud? Jak se to měnilo v čase?

Jsme historicky lázněmi s rozmanitou zahraniční klientelou. Registrujeme klienty z téměř sedmdesáti zemí světa. Nejpočetnějšími skupinami jsou zákazníci z Německa, arabských zemí a rusky hovořících teritorií.

* » Mění se i procedury a léčebné postupy, nebo si vystačíte s klasickými?

Klasika je klasika. Naše unikátní termální minerální voda v kombinaci se zkušeností personálu je tím pravým pokladem. Zároveň však sledujeme trendy a terapie doplňujme o smysluplné novinky, stejně jako vzdělání našich terapeutů.

* » Plánujete v Teplicích další investice?

Naší největší novodobou investicí je bezesporu Thermalium, což je komplex nabízející největší bazény s čistě termální minerální vodou v Čechách s vyloženě léčebnou ambicí. Stojí takřka na vývěru pramene, díky čemuž je cesta z vulkanického podloží až ke klientovi téměř přímá. Rehabilitační bazén vás prohřeje vodou o teplotě 35 °C, v plaveckém bazénu je teplota 29 °C naprosto dostačující. Střídání teplé a studené v kombinaci s chůzí po oblázcích vás skvěle prokrví v Kneippově chodníku. Najdete zde i celou řadu atrakcí — masážní lavice, vodopád, trysky pro všechny oblasti páteře a nohou či masážní trysky pro chodidla. Pro milovníky saunování jsou k dispozici čtyři druhy saun lišící se teplotou a vlhkostí.

* » Jaká je podle vás budoucnost českého lázeňství? Vidíte v oboru problémy, rizika či výzvy?

Každá doba přináší své trendy. Dnes naštěstí pozorujeme návrat k přírodě a to nahrává i přírodním léčivým zdrojům. Farmářské trhy, čerstvá zelenina a ovoce, drůbež či maso bez antibiotik, to je stále častější téma. Proto by se na problémy se zády či svaly neměla paralelně hledat úleva v lécích, které svými vedlejšími účinky mohou rozkolísat či poškodit rovnováhu organismu. Příroda a její ohromná síla regenerace v kombinaci se zkušenými odborníky může pomoci bez nežádoucích vlivů. V tom je naše příležitost. Samozřejmě se potýkáme i s problémy. Nároky klientů rostou, stejně tak náklady, avšak není možné vše promítnout do cen. Zároveň řešíme nedostatek určitých profesí na trhu práce. Jsme ale optimisté a věříme v budoucí rozvoj, proto investujeme a snažíme se být nejlepší v tom, co děláme.

Radek Popovič (47)

?? Vystudoval The University of Toledo, USA — obor marketing; MBA — obor zahraniční obchod. ?? Po mnohaletém působení v oblasti marketingu a zahraničního obchodu v USA vede od roku 2010 Lázně Teplice. ?? Je zakladatelem Vinařství pod Radobýlem. ?? Mezi jeho záliby patří víno a cestování. ?? S manželkou Lucií má syna Medarda a dceru Gabrielu.

bitcoin_skoleni

O autorovi| Hana Boříková, borikova@mf.cz

  • Našli jste v článku chybu?