Menu Zavřít

ZATÍM TO PROCHÁZÍ

8. 8. 2001
Autor: Euro.cz

UPC Direct hraje o důvěru klientů

Podnikatel z Prostějova chtěl zpestřit volné chvíle rodině dalšími televizními programy. Nabídka společnosti UPC Direct na digitální satelitní vysílání mu připadala zajímavá, proto s firmou letos v březnu podepsal smlouvu o pronájmu přijímacího zařízení. Z programů si vybral základní nabídkový blok s názvem Rodina a připlatil si ještě za filmový kanál HBO. „Později jsem zjistil, že mnohé programy, o kterých jsem si na základě informací na internetu myslel, že budou dabovány, se vysílají v polštině, maďarštině, případně v angličtině, řekl týdeníku EURO prostějovský podnikatel, který si nepřál být vzhledem k neurovnanému sporu s UPC Direct jmenován. Cítil se být společností UPC podveden, a proto žádal zákaznické centrum o vysvětlení. „Nechtěl jsem platit za neúplné služby plnou cenu, vysvětluje. Po zdlouhavém telefonování se mu podařilo spojit s vedoucí zákaznického centra. Ta se mu jménem společnosti omluvila a nabídla mu jako odškodnění jednorázovou slevu. Chyba nebo úmysl? United Pan–European Communications (UPC) Česká republika začala jako první v září v loňském roce prodávat službu Direct – digitální satelitní vysílání. Jde o nejmodernější způsob příjmu televizních a rozhlasových programů přenášených digitálně přes satelit. UPC Direct má v současné době již přes dvacet tisíc klientů. Tiskový mluvčí společnosti František Malina týdeníku EURO sdělil, že jejich počet se každým dnem zvyšuje o tři sta nových zájemců. „Letos jsme nejlepší, jde nám to lépe než v Polsku a Maďarsku, pochlubil se. Nepříjemnosti s dabingem přičítá na vrub dodavatelů programů. „My spíše fungujeme jako takový velkoobchod, vysvětloval. Nespokojenost moravského podnikatele považuje sice Malina za ojedinělou, omluva v Týdeníku Televize ze 4. června 2001 za chybné označení českého a slovenského dabingu u kanálů Discovery a Animal Planet, které jsou součástí programového balíčku Rodina, však dokazuje pravý opak. „Už jsme toho měli dost. Lidé nám stále telefonovali, že programům nerozumí. Samozřejmě jsme to nechtěli nechat na sobě. Proto jsme se rozhodli, že už nebudeme uvádět, kdy a v jaké řeči se budou programy vysílat, řekla šéfredaktorka Týdeníku Televize Daniela Kupsová. Také mluvčí České obchodní inspekce Miroslava Fléglová týdeníku EURO potvrdila, že stížnosti na službu UPC Direct se již objevily. Někteří uživatelé satelitního digitálního vysílání jsou přesvědčeni o tom, že se nechali nachytat. Reklamu UPC nepokládají za pravdivou, považují ji naopak za klamavou. Národní marketingový manažer UPC Direct Martin Vyklický s těmito názory nesouhlasí. Myslí si, že někteří zákazníci jsou nespokojení, protože nepochopili nabízené služby. „Ve většině našich poboček jsou instalovány televize s přijímacím zařízením na satelitní digitální vysílání. Zájemci o naši službu se v nich mohli přesvědčit o tom, v jakých jazycích se jednotlivé kanály vysílají, argumentoval Vyklický. Dodal však, že jeden z největších „trháků – stanice telenovel Romantica začala vysílat v češtině o několik měsíců později, než bylo dohodnuto se zástupci jejího londýnského výrobce a distributora Zone Vision. Malina přiznal, že kromě omluvy v tisku za opožděný dabing své klienty UPC Direct nijak neodškodnila. Na otázku, jak se mezi sebou vyrovnaly obě společnosti, nechtěla týdeníku EURO ředitelka české pobočky Zone Vision Alena Blahovcová odpovědět. Nedokázala ani přesně říci, od kterého data se začaly telenovely na Romantice vysílat v češtině. „Někdy koncem prosince, začátkem ledna, váhala s odpovědí. Nudit se rozhodně nebudete. Vzhledem k tomu, že satelitní digitální vysílání je novou službou, nemají spotřebitelé možnost ji zatím srovnávat s konkurencí. „Zatímco velké společnosti, například automobilky, nekvalitní výrobek vymění, dotyčné společnosti zřejmě na svém jméně tolik nezáleží. Přitom, kolik by je stálo vrátit lidem peníze? uvažuje o nešťastném marketingovém postupu UPC Direct výkonný ředitel občanského sdružení Rada pro reklamu Juraj Podkonický. Předseda Sdružení na obranu spotřebitelů František Lobovský upozorňuje na to, že společnosti, které nabízejí nehmotné zboží, mohou lépe lavírovat v obchodních smlouvách. „Snaží se o volné formulace ve smluvních podmínkách tak, aby je v případě soudního sporu nemohl snadno nikdo napadnout, řekl týdeníku EURO. Jeho slova potvrzují reklamní letáky UPC Direct. Z těch se sice dozvíte, že „k vám přiletí hejno programů a vy si sednete k televizi a ulítnete , ale už nikde není napsáno, že některým z nich – možná právě těm, které vás nejvíce zajímají – nebudete rozumět. Chybí v nich totiž programové schéma ve vysílaných jazycích. Vyklický tvrdí, že by se to mělo již brzy zásadně změnit, firma připravuje nové letáčky.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).