Manipulace s počitadlem ujeté vzdálenosti není fenomén výhradně českého trhu s ojetinami. Stáčí se všude. Dokonce i v Německu, které mnozí považují za vzor férového přístupu a záruku prodeje kvalitní ojetiny. Nedávná studie autoklubu ADAC, na kterou ve své tiskové zprávě upozornil autobazar AAA Auto, však přišla s potvrzením domněnky, že až třetina německých ojetin může být stočená.
Důvody stáčení v Německu jsou úplně stejné jako u nás. Nejčastějším je snaha „omladit“ ojetinu a díky tomu při jejím prodeji utržit větší sumu peněz. Podle ADACu se průměrný zisk z prodeje stočené ojetiny pohybuje kolem 3000 eur, tedy asi 81 000 korun. Spousta stočených aut míří za hranice především do východní části Evropy, neboť následná vymahatelnost a především dohledatelnost skutečného stavu je značně problematická, spíše úplně nereálná.