Škoda Auto začne ještě letos vyrábět auta poháněná směsí Flexifuel, což je líh s patnácti až pětadvaceti procenty benzinu. Protože nejen česká legislativa není schopna účinně reagovat na zavádění biopaliv, se budou octavie s „biolihovými“ motory prodávat zatím jen ve Švédsku, které je v aplikaci biolihu do benzinu v Evropě nejdál.
Etanol je jednou z nejrozšířenějších palivových alternativ ve světě. Prosazuje se především v Brazílii, kde jej již po první ropné krizi v sedmdesátých letech prosadila vládnoucí vrstva. V zemi, která jej vyrábí z cukrové třtiny a je v tomto směru světovým lídrem, jsou nyní trendem flex-fuel vozy jezdící na benzin, bioetanol, či směs obojího. To má umožnit i „švédský“ model Octavie.
Nahrazování fosilních paliv biopalivy vyžadují směrnice EU. Biopalivo vyrobené z obilí, cukrové řepy nebo brambor se bude povinně přimíchávat do běžných paliv. V Česku rozhodnutí o termínu zahájení povinného přidávání biolihu do benzinů a metylesteru řepkového oleje do nafty zatím nepadlo. Kromě biolihových vozů pro Skandinávii plánuje Škoda vyvážet též vozy na stlačený zemní plyn (CNG). „S tímto pohonem máme kromě Octavie připravený k výrobě i Roomster,“ říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.