PRAHA (bor) - V přepravě nákladů železnice dlouhodobě prohrává se silniční dopravou. České dráhy se proto rozhodly využít jedné z možností, jak podpořit transport po kolejích. Ve spolupráci se soukromými firmami plánují budovat veřejná logistická centra, která propojí silniční dopravu se železniční, popřípadě leteckou a vodní. Jeden z takových terminálů by měl vyrůst v lokalitě bývalého seřaďovacího nádraží Praha-Běchovice na zhruba deseti tisících metrech čtverečních, které vlastní ČD a městská část Praha Běchovice. Dráhy založí pro vybudování a provozování areálu společný podnik se spediční společností Setto.
Na přípravě jihomoravského logistického centra spolupracují České dráhy s firmou ČSAD Hodonín. Areál by měl vyrůst v blízkosti letiště Brno-Slatina. Ředitel logistiky ČSAD František Kyncl předpokládá financování centra z více zdrojů, a to z dotací ministerstva dopravy a fondů Evropské unie. Nebrání se ani přistoupení dalšího privátního investora. Náklady na výstavbu terminálu Kyncl neupřesnil. Projekt by měl zajistit dvě stě nových pracovních míst přímo v logistickém areálu, v návazných provozech a souvisejících službách a zároveň snížit těžkou automobilovou dopravu v Brně.
Další veřejné logistické centrum, na kterém budou České dráhy participovat, by mělo vzniknout v Ostravě. Jak uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský, záměr je teprve v začátcích, proto nebudou dráhy zveřejňovat žádné další podrobnosti.