Světový reklamní trh podle mediální agentury ZenithOptimedia roste stále rychleji, v letošním roce se mají globální reklamní investice zvýšit o 4,8 %. Latinská Amerika, Asie a Tichomoří kompenzují oslabení Evropy.
Foto: Profimedia
Za tímto růstem stojí několik nadnárodních společností, které se rozhodly investovat do budování značky a zvýšení podílu na trhu. Podle předpovědi agentury ZenithOptimedia se růst reklamních investic v Evropě lehce zpomalí, toto zpomalení však vykompenzují země Latinské Ameriky, Asie a Tichomoří.
Důvěra v evropskou ekonomiku je v krátkodobém horizontu nižší, a proto ZenithOptimedia předpokládá oproti předchozí predikci zpomalení růstu v západní Evropě na 1,5 %, ve střední a východní Evropě na 6,5 %. Oproti tomu Asie a Tichomoří porostou o 7,4 %, nejsilněji rostoucím regionem bude Latinská Amerika, kde se očekává růst ve výši 9,2 %. Optimisticky vypadá výhled na nejbližší dva roky, kdy by se měly globální reklamní investice zvednout o 8 až 10 %.
Za povšimnutí stojí, že do roku 2014 bude 60 % všech reklamních výdajů pocházet z rozvíjejících se trhů, 33% se na tomto růstu budou podílet jen čtyři země: Brazílie, Rusko, Indie a Čína.
Explozivní nárůst reklamy na sociálních sítích
Internet je dle očekávání nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním médiem. Do roku 2014 by měla internetová reklama tvořit celosvětově 22,1 %, na šesti nejrozvinutějších trzích (Kanada, Čína, Norsko, Jižní Korea, Švédsko a UK) dokonce překročí 30% hranici. Stále využívanější budou nové formáty, mezi které patří reklama na sociálních sítích a on-line videa (předpokládá se až 21% nárůst zobrazení), až 15% roční růst se dá předpokládat také u placeného vyhledávání.
Globální reklamní růst pokračuje.
Latinská Amerika, Asie a Tichomoří kompenzují oslabení Evropy.
SvětovýreklamnítrhpodlemediálníagenturyZenithOptimediarostestálerychleji,v letošnímrocesemajíglobálníreklamníinvesticezvýšito4,8%.Zatímtorůstemstojíněkoliknadnárodníchspolečností,kteréserozhodlyinvestovatdobudováníznačkya zvýšenípodílunatrhu.PodlepředpovědiagenturyZenithOptimediaserůstreklamníchinvesticv Evropělehcezpomalí,totozpomalenívšakvykompenzujízeměLatinskéAmeriky,AsieaTichomoří.
Důvěrav evropskouekonomikujev krátkodobémhorizontunižší,aprotoZenithOptimediapředpokládáoprotipředchozípredikcizpomalenírůstuv západníEvropěna1,5%,vestředníavýchodníEvropěna6,5%.OprotitomuAsieaTichomoříporostouo7,4%,nejsilnějirostoucímregionembudeLatinskáAmerika,kdeseočekávárůstvevýši9,2%.Optimistickyvypadávýhlednanejbližšídvaroky,kdybysemělyglobálníreklamníinvesticezvednouto8až10%.
Zapovšimnutístojí,žedoroku2014bude60%všechreklamníchvýdajůpocházetz rozvíjejícíchsetrhů,33%senatomtorůstubudoupodíletjenčtyřizemě:Brazílie,Rusko,IndieaČína.
Explozivní nárůst reklamy na sociálních sítích
Internetjedleočekávánínejdynamičtějiserozvíjejícímreklamnímmédiem.Doroku2014bymělainternetováreklamatvořitcelosvětově22,1%,našestinejrozvinutějšíchtrzích(Kanada,Čína,Norsko,JižníKorea,ŠvédskoaUK)dokoncepřekročí30%hranici.Stálevyužívanějšíbudounovéformáty,mezikterépatříreklamanasociálníchsítíchaon-linevidea(předpokládáseaž21%nárůstzobrazení),až15%ročnírůstsedápředpokládattaké u placenéhovyhledávání.