Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor se ve druhém čtvrtletí snížil na 1,66 bilionu wonů (zhruba 36 miliard korun) z 1,70 bilionu wonů před rokem. Firma, která vyrábí automobily rovněž v České republice, vykázala již desátý pokles čtvrtletního zisku za sebou.
Automobilka Hyundai se potýká s ostrou konkurencí a s poklesem poptávky po některých klíčových modelech na domácím trhu a ve Spojených státech. Její zisky v Číně navíc zasáhly slevy, které měly za úkol přilákat kupce.
Čistý zisk automobilky nepatrně zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 1,67 bilionu wonů. Celkové tržby společnosti stouply o osm procent na 24,68 bilionu wonu. Provozní zisk se zvýšil o necelé procento na 1,76 bilionu wonů.
Automobilka uvedla, že hodlá posílit nabídku sportovně-užitkových vozů. Poptávka po těchto automobilech totiž roste v důsledku nízkých cen ropy. Hyundai přitom dříve sázela spíše na sedany, na jejichž prodeji je nyní více závislá než konkurence, napsala agentura Reuters.
V žebříčku kvality je Hyundai na třetím místě Kia předstihla v žebříčku kvality Porsche; nejhorší jsou Smart, Fiat – a Volvo |
Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. V listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.
Dále čtěte:
Automobilce Hyundai v Nošovicích klesl zisk o tři a půl miliardy
Hyundai pracuje na exoskeletonu, poskytne nadlidskou sílu