Profit od svého počátku nesloužil jen k přinášení informací, rad či upozornění, které mnozí podnikatelé ve svých začátcích a v podmínkách rychle se měnících podmínek na formujícím se trhu potřebovali, ale otiskoval i jejich názory, postřehy, sloužil k výměně zkušeností mezi podnikateli.
PROFIT PO DESETI LETECH….
Tak tomu bylo i v roce 1993, v rubrice Velké maličkosti. V ní podnikatelé psali o svých zkušenostech, o tom, co se jim osvědčilo a přineslo prospěch, i když se jednalo o zdánlivou maličkost. Jeden z těchto postřehů otiskl Profit i v čísle 50/1993 pod názvem Rozinky a cena, v němž Jaroslav Málek z Prahy popisoval svoji zkušenost: Mám zeleninový obchod na Žižkově. Při svém podnikání se snažím brát maximální ohled na kapsu převažující části zákazníků z okolí. Vyplácí se mi to. Mohu to ukázat na příkladu rozinek. Teď před Vánoci se v pražských obchodech běžně prodávají po 7-8 korunách za 10 dkg. Spočítal jsem si, že se mi vyplatí nabídnout je po 5 korunách. Během posledních 14 dnů jsem jich prodal přes dva metráky, zatímco prodejna na Zahradním Městě, kde bydlím, s bídou odbyla tak 20-25 kilo. Pravda, asi mám při rozvažování rozinek více práce, než můj tamní kolega. Je také možné, že i ten vyšší prodej rozinek se někomu může zdát málo lukrativní. Ale ten, kdo si do mého krámku přišel pro rozinky, obvykle nakoupí i další zboží - kokosovou moučku, ovoce nebo zeleninu. Jestliže jsem tedy část pomyslného zisku ztratil tím, že prodávám levněji, získávám zase víc při větším obratu.